Saf ve Bakir Anadolu Çocuğu - Güngör Uras Kitabı

Uzun süredir canım pek bir şey yazmak istemiyor. Hele blog'a hiç...

Çocuk kanalında Hadisi Şerif yayımlanan bir ülkede neyi, kime yazdığım konusunda inanın fikrim yok.

Ama yine de okuduğum son kitap hakkında bir kaç satır karalamak için bilgisayarın başına geçebildim. Bu arada, Kindle aldım alalı normal kitap pek okuyamamıştım. Saf ve Bakir Anadolu Çocuğu: Güngör Uras Kitabı, bu açıdan benim için  değişiklik oldu; çünkü aylar sonra okuduğum ilk "normal" kitaptır kendisi :)

Güngör Abi'mizi yıllardır gazete köşelerinden takip ederim. Üstelik sadece Güngör Abi'yi değil mahlasları Ali Rıza Kardüz ve Tevfik Güngör'ü de unutmamak lazım.

Güngör Uras, okunuası bir adamdır. Niye?

Her şeyden önce ekonomi, finans gibi sevimsiz konuları net ve adam gibi yazar. Lafı bin dereden getirmez. Üstelik bir iktisatçı olarak reel sektörün önemini de gayet bilir, usanmadan sıkılmadan bunları yazmaya devam eder.

Peki bu tuğla kalınlığında kitap ne anlatıyor? Doğumundan başlayıp, DPT yıllarına, özel sektör, akademik hayat tecrübelerine kadar her şeyi. Hatta herşeyden fazlasını. Güngör Abi anlatmayı seviyor ya, söyleyişiy yapan Haşim Akman'ın sorduğu sormadığı her şeyi anlatmış. Mesela çocukken bir dönem Bartın'da yaşamışlar, bunu anlatırken Bartın'ın Bizans dönemini bile anlatıyor. Yani kitapta sadece yaşadıkları yok. Bir nevi Güngörpedia durumu var.

Ben Güngör Uras'ı sevdiğim için kitabı zevkle okudum. Yıllardır takip ettiğim bir yazarın hayatına ilişkin detayları öğrenmek bir dostu daha yakından tanımak gibi geldi.

Belirli yerler biraz gereksiz uzun olsa da (Haşim Akman söyleyişiyi idare etmekte -medya sektör kısmı hariç- pek başarılı değil bence), Türkiye'nin geçmiş yılları, Özal, Sabancı gibi eskinin önemli isimlerinin hayatlarının enteresan detayları, özelleştirme, sermaye birikimi süreçleri gibi konularda bilgilenmek hoşunuza giderse; Güngör Uras'ı tanımasanız dahi bu kitabı okuyun derim.

Son söz olarak, bir Ankara'lı olarak Güngör Abi'nin Ankara'dan İstanbul'a taşınma kısımlarını da pek keyifle okudum :)

0 yorum:

Yorum Gönder