Gerçek Sorunlar

Uzun bir süredir mümkün olduğunca Türkiye'nin haber gündemini takip etmemeye çalışıyorum.

Gerçekten haber niteliği taşıyan o kadar az şey var ki... Kısır tartışmalar, saçma polemikler, başı sonu belli olmayan anlamsız dedikodular. Benim satır aralarında ve ekranda görebildiğim ne yazık ki çoğunlukla bunlar...

Sanırım, bunun bugünlerdeki tek istisnası CNN Türk'te yayımlanan Aykırı Sorular programı. Format olarak BBC'deki Hard Talk'u anımsatan program, hem tarzı hem de konukları ile gerçekten de izlenesi tek yapım gibi geliyor bana...

Bu sabah yine bu konuları düşünürken, acaba medyada hangi konuların adam akıllı tartışıldığını görsem   takip ederdim diye düşünmeye başladım.

İşte Türkiye'nin gerçek sorunları listesi için aklıma ilk anda gelenler:
  • Kadın ve çocukların maruz kaldığı fiziksel ve psikolojik şiddet.
  • Trafik magandanları ve sokakları işgal eden vale & otopark mafyaları.
  • Çevre kirliliği.
  • Çarpık yapılaşma.
  • Sanat, bilim ve felsefe düşmanlığına varan yüksek toplumsal önyargılar.
  • Yanlış beslenme alışkanlıkları.
  • Hoşgörü erozsyonuna maruz oluyor olmamız.
  • Kifayetsiz muhterisler.
  • Gelir dağılımında eşitsizlik.
  • Kaliteli sağlık ve eğitim imkanlarının ancak yüksek fiyatlarla ulaşılabilir olması.
  • Vergi sisteminin karışık olması ve üstelik geniş bir tabana yayılmıyor olmasının getirdiği verimsiz ekonomik altyapı.
  • Günlük ticari ve sosyal işlemleri son derece zorlaştıran ağır bürokratik yapı.
Ya sizin aklınıza gelenler???

0 yorum:

Yorum Gönder