Hangi balık ne zaman yenir?

Açıkçası son bir kaç yıla kadar Feride'nin balık alerjisi falan derken ben de pek balıkperver biri değildim. Ama son zamanlarda balık iştahım her geçen gün artıyor.

Konu balık olunca, bizde klasik muhabbettir. Azizim etrafımız denizlerle çevrili ama yeterince balık yenmiyor bu memlekette.

Ha'di geçiverdim az balık yenmesi kısmını, ben iki ayrı sebepten dolayı balık konusunda muzdaribim.

Birincisi, balık nedense bizde sadece iki tür pişer: ızgara ya da tava. Kardeşim milyon tane değişik balık tarifi var Akdeniz mutfağından, Uzak Doğu mutfağına kadar. Sözüm balık restorantlarına. İnsan ilaç namına bir kaç değişik balık yemeği koyar menüsüne.

Gelelim ikinci şikayetime. Hemen her şeyi olduğu gibi balığı da mevsiminde yemek giderek zorlaşıyor. Bunda suç biraz da biz tüketicilerde. Balık yerken hangi mevsimde hangi balık yenir diye düşünmek & sorgulamak lazım.

İşte size balık takvimi :)

Palamut: Eylül-Kasım
Mersin: Şubat-Haziran
Çinekop: Temmuz ve Ağustos
Kalkan: Ocak-Nisan
Hamsi: Kasım-Şubat
Sardalya: Haziran-Eylül
Çipura: Ağustos ve Eylül
Levrek: Şubat-Mayıs
Alabalık: Kasım-Ocak
Yılan Balığı: Yalnızca Mayıs ayında
Uskumru: Ekim ve Kasım
Barbun: Ağustos-Ekim
Lüfer: Ağustos-Ekim
Sazan: Ekim-Kasım
Torik: Ekim-Şubat

2 yorum:

Lulu dedi ki...

Bu ara ben de baliga takmis durumdayim. Her firsatta alip evde yapiyorum. Su aralar favorim palamut ve cinekop:)

Ankara Mahpusu dedi ki...

Lulu afiyet olsun.. Palamutu kaçırmamak lazım, son demlerine girdi afacan artık :-)

Yorum Gönder