Uzakdoğu Mutfağı

İki haftadır cumartesi günleri BBC HD'ye adeta bağımlı durumdayım. Geçen hafta, çok kereler adını duyduğum ama izleme fırsatı bulamadığım Planet Earth'ün bölümlerini peşpeşe saatlerce verdiler. Ekran başından ayrılmadan büyük bir keyifle izledim.

Bu cumartesi ise Rick Stein's Far Eastern Odyssey adında bir programı yine peşpeşe yayımladılar. Açıkçası ben daha önce duymamıştım ama ünlü bir şefmiş Rick Stein amca. Bu İngiliz amca, tüm Uzakdoğu ülkelerini sıradan gezerek, bölgeye has yemekleri keşfederek bu gizemli coğrafyanın kültürel zenginliğini ortaya çıkarıyor.

Normalde, Uzakdoğu mutfağı bana pek hitap eden bir yemek kültürü değil. Ama hayatımda ilk defa bu mutfak için içimde bir ilgi uyandı diyebilirim. Resmen televizyon ekranından sarımsak, balık, zencefil, balık sosu ve diğer her tür egzotik malzemenin kokusu buram buram aktı... Zaten program beni öylesine acıktırdı ki, hemen mutfağa dalıp bol baharatlı ve malzemeli koca bir tencere balıklı makarna pişirdim.

Türkiye'de ne yazık ki Uzakdoğu mutfağının bilinirliği sushi ve noodle ile sınırlı bir halde. Açıkçası ne İstanbul'da ne de Ankara'da gerçekten otantik Uzakdoğu yemeği yapan bir lokanta var mı bilemiyorum. Şimdiye kadar denediklerimden evet işte bu diyeceğim bir örnek çıkmadı henüz...

Özetin özeti, bu Rick Stein denilen amcanın şirin ve iştah açıcı bir etkisi var; pek sevdim kendisini. Her ne kadar Şansal Büyüka'yı anımsatan bir görüntüsü olsa da, tarz olarak alakası yok iyi ki! :) Bu arada, İtalyan, İspanyol, Akdeniz mutfağı vs. üzerine de programları varmış; bakalım denk geliriz umarım yine BBC'de...

1 yorum:

Lulu dedi ki...

Rick Stein'in bir programini ben de izlemistim. Uzakdogu'da bir yerde yapraklarin arasinda et yemegi yapip, topragin altina gommuslerdi kuller icinde pissin diye. Yemek cok degisik gozukuyordu. Acaba nasil olacak diye bastan sona izledim.

Yorum Gönder