Fiat Punto Evo ile bir yıllık yolculuk

Punto Evo evimize gireli yaklaşık bir yıl oldu. Hatta durun bir saniye, aslında bir yıldan biraz daha uzun bir süre bile geçmiş olabilir.

Fiat'ın "kuş" serisinden kalma imajından dolayı olsa gerek, aklımızın ucundan bile geçmezdi Fiat marka bir otomobil alacağımız. Ama ister şans deyin ister tesadüf, Feride'ye Ford Focus almak için bayiye giderken yol üstündeki Fiat'a öylesine girip dışı siyah, içi bordo renkli Evo'ya ilk görüşte aşık olup çıkmıştık. Hatta bu uğurda, sipariş verdiğimiz aracın İtalya'dan gelmesini yaklaşık 2 ay beklemiştik...

Bir yıl boyunca Evo'yu çok büyük çoğunlukla Feride kullandı. Sadece şu bir kaç aydır ağırlıklı olarak ben kullanıyorum.

Genel olarak izlenimlerim şöyle :)

- İlk görüşteki aşkımız hala devam ediyor. Bence çok sevimli ve estetik bir araba.

- Henüz İstanbul'dakini denemedik ama genel olarak Ankara'daki Fiat servisinden memnunduk.

- Arabanın iç aksamı oldukça kaliteli, bir sorun yaşamadık.

- Sanırım Punto Evo'nun en büyük handikapı motor gücü. Açıkçası daha önce oldukça güçlü arabalar kullandığımdan olsa gerek, Evo'nun 1.4'lük mini motoru bana "güç" hissini hiç veremedi.

- Triptronik motor düzeni ne yazık ki pek iyi değil. Araba vites büyültmesi ya da küçültmesi gereken noktaları atlayabiliyor.

- İç hacmi, bulunduğu sınıfa göre oldukça iyi. Benim gibi koca bir adam bile rahatlıkla kullanabiliyor.

- Ne yazık ki bu cömertlik bagaj için söz konusu değil. Eğer özellikle çok eşya ile uzun seyahatler seviyorsanız, Evo'nun bagaj hacmi size üzebilir.

Sonuç olarak, eksikliklerine rağmen bence güzel bir araba. En azından şöyle diyeyim ben bu arabayı "sevdim".. :)

0 yorum:

Yorum Gönder