İstanbul'da Ev Arama Macerası

Evet, inanması zor ama neredeyse bir yıl olmuş... Yaklaşık 10 ay kadar önce Ankara'dan ayrılıp İstanbul'a yerleşmiştim. İş hayatım o kadar hızlı geçti ki, aslında ne kadar yorucu, yoğun ve zorlu bir dönemi geride bıraktığımı şimdi daha iyi anlar durumdayım..

Feride de İstanbul'a, yanıma, taşınınca artık yeni bir ev bulmak şart oldu. Cihangir'de oturduğum daire o kadar küçük ki ben bile zor sığıyorum.

Kah Feride'yle, kah tek başıma Avrupa yakasının pek çok yerinde ev baktık. Ev fiyatları gerçekten inanılmaz yüksek... Üstelik, dünyanın parasına ev alacağız diye emlakçı emlakçı geziyoruz beyzadeler parayı beğenmiyor! :)

Bu arada emlakçılarla iletişim kurmak ayrı bir sanatmış, bunu da öğrenmiş olduk. Bir kere, aynı frekansta konuşacak emlakçı bulmak bir ölüm. Randevu almak ayrı bir işkence. Çoğu sözünde durmuyor, gidip ev görmek bile mucize haline geliyor. Hele bizim gibi tek bir semtte değil pek çok farklı yerde ev bakan birisi için daha da beter bir çile haline geliyor.

Üstüne üstlük, doğru düzgün hiç bir hizmet sunmadıkları halde dehşet oranlarda komisyon istiyorlar. Yahu emlakçının tek vasfı eve götürüp kapıyı açmaktan mı ibarettir? Belki yüzlercesini gördük şu son aylarda; ama görmeye gittiğimiz ev hakkında doğru düzgün, dişe dokunur bilgi veren, bizim ihtiyaçlarımızı gerçekten anlamaya çalışıp buna göre bir çözüm üretmeye çalışan emlakçı en fazla üç, dört tane çıkmıştır...

Sonuçta hem İstanbul'da kira/satın alma rasyosu açısından kiralamanın daha mantıklı olması, hem de daha fazla emlakçıyla muhatap olmamak adına Maslak civarından bize uygun bir evi kiralayıp İstanbul'dan ev alma maceramızı bir başka bahara bıraktık. Bir kaç güne Cihangir'den ayrılıp yeni evimize taşınıyor olacağız. Cihangir'den ayrılıyor olmak ise içimde bir burukluk hissetmeme neden oldu.

Gökten üç elma düştü, üçü de emlakçıların başına... :)

1 yorum:

Lulu dedi ki...

Yeni evinde cok mutlu olursunuz insallah:) Emlakcilar ise ayri alem, ev aradigim surede, milyon tane emlakci ile gorusmustum.Benim maksimum su kadar verebilirim dedigim parayi, sanki kendileri sarayda yasiyor da bizimkini begenmiyor havalariyla, ayy bu semtte mumkun degil diyenlere gicik oluyordum!

Yorum Gönder