2 Harika Dizi: Behzat Ç. & Shameless

Uzuuun bir süredir TV'de "haydi günü gelsin de izleyeyim" diye takip ettiğim pek bir dizi ya da program yoktu. Artık iki tane birden var! :) "Angara"nın yaman ama arıza başkomiseri Behzat Abimiz ve dünyanın en arlanmaz alkoliği ve de uslanmaz babası Frank Gallagher.


Behzat Ç.: Bir Ankara Polisiyesi

Emrah Serbes'in Behzat Ç. karakterini esasında uzun zamandır takip ediyordum. Ama yanlış tahmin de bulunmayın, kitabı okumadım. Kitap dergilerinde falan böyle bir kitap ve karakterin varlığından haberdar olunca "Ulan bir fikrim daha gitmiş, yuh bana niye oturup yazmıyorum ki?" depresyonuna girdim bir kez daha...

Böylece Emrah Serbes'e de, karakteri Behzat'a da uyuz olmaya başladım. Bu sebeple de, değil kitabı okumak alıp kapağına bile bakmadım. Sonra aradan yıllar geçti, bir baktım Star'da dizi olarak çekiliyor. Üstelik başrolde de Luke Skywalker kılıklı saçlarına uyuz olduğum Erdal Beşikçioğlu var.

Bunların hiç biri yetmezmiş gibi İstanbul'a yeni taşınmış bir Ankaralı olduğum için İstanbullu arkadaşlarım "aa siz Ankaralılar böyle kaba mısınız?" geyiklerine fazlasıyla maruz kalıp "ya sabırrr" çekip durdum... Böylece benim uyuzluk ve kıskançlık katsayılarımız onla çarpılmış oldu ve diziyi izlemeyi de redettim.


Ancaaaak! Gelin ve de görün kü bir gün nasıl olduysa bir akşam beş on dakika izleyiverdim diziyi. Nejat İşler'in konuk oyuncu olduğu bölümlerden biriydi. Kesinlikle süper bir diziyi kaçırdığımı böylece keşfetmiş oldum ve o günden bu yana da pazar akşamlarını sabırsızlıkla bekler oldum.

Esasında, kriminolojik açıdan çok sürükleyici ya da yaratıcı bir metin yok dizide. İnsanı fazla düşündürmeyen, hep belirli ve standart bir akışı takip eden sıradan bir polisiye altyapısına sahip. Fakat diziyi güzel yapan gerçek detay karakterler. Üstelik sadece "tutunamayan" başkomiser Behzat'tan bahsetmiyorum. Harun, Hayalet ve Akbaba başta olmak üzere tüm karakterleri etten ve kemikten. Üstelik böylesine iyi kurgulanmış karakterleri, aktörleri o kadar ustalıkla canlandırıyor ki insana sadece zevkten dört köşe olarak izlemek kalıyor...

Shameless
Behzat Abimiz hem tutunamayan hem de gururlu bir karakterse, Frank Gallagher ise hem tutunamayan ama hem de gurursuz, pragmatist bir alkolük. Tıpkı Behzat Ç'de olduğu gibi Shamless'da da karakterler öyle güzel yaratılmış ki, insan her birinin iç dünyasına rahatlıkla girip onları hissedebiliyor. Ve yine Shamless'da da harika bir cast var. Doğru karaktere doğru oyuncu formülü ile mükemmel bir dizi, sıradan bir metne rağmen nasıl yaratılır her iki dizide de bizzat tanık oluyoruz...

Absürdlük sadece Frank'le sınırlı değil. Kalabalık Gallagher ailesinin istisnasız her ferdi absürdlük geni taşıyor ve insanı hiç beklemediği bir anda olağandışı davranışlarıyla şaşırtabiliyorlar. Komedi ve dram öğeleri o  kadar güzel ve dengeli bir şekilde harmalanmış ki, aslında dizinin içinde hiç eksik olmayan aşırı uçlardaki seks ve şiddet olguları insanın içini karartmıyor.

Bu arada dizinin orijinali İngiltere kaynaklıymış, geçen gün Ankara Mahpusu'na bırakılan bir yorumdan öğrenmiş oldum (teşekkürler Işıl :). Oturup orijinalini izleyemedim henüz, sadece fragmanına göz attım ama sanki İngiliz versiyonu daha absürd komedi odaklı gibi geldi...

Unutmadan, Shameless perşembe akşamları e2'de.

2 yorum:

Kiyiya Vuranlar dedi ki...

Behzat C. bizim evde izlenen tek Turk dizisi. Ve her pazar aksamini iple cekiyoruz.En basta -la'li cumleler kullaniyorlar mi diye internetten izledim ilk bolumunu. Sonra adamlar gercek hayattan firlama yani senin deyiminle etten kemikten olunca, diziyi sabirsizlikla bekleyenlerden oldum. Etrafimdaki insanlar yeni yeni izlemeye basladilar diziyi. Onlar izlediklerini itiraf ettikce diyorum ki " Birgun herkes Behzat C. izleyecek" :)
Behzat C. ile ilgili onceden yazdigim postu okumak istersen http://birazhayat.blogspot.com/2011/02/behzat-c.html

muhteşem yüzyıl izle dedi ki...

Güzel..

Yorum Gönder