New York Trilogy

Gıcığım ya çok duyulan isimlerin kitaplarını okumaya yıllardır okumatı erteleyip durduğum bir başka yazar da Paul Auster idi.

Metroda gidip gelirken bir şeyler okumaya başlayınca, bir süre önce alıp bir kenara koyduğum New York Trilogy ile Paul Amca'yı keşfetmeye başladım..

Üçleme, City of Glass (1985), Ghosts (1986) ve The Locked Room (1986) adlarıyla peş peşe yayımlanan üç kitabın tek bir kitap haline getirilmesinden oluşmuş.

New York Trilogy en özet haliyle bir absürd polisiye. İçerisinde bolca gizem ve varoluşçu sorgulamalar barından bu tarz, benim gibi absürd-patisi olanlara pek hitap etmiyor sanki...

Kişilik ve gerçekliğin farklı algı katmanları arasında gidip gelen kahramanlar açıkçası hiiiç ilgimi çekmedi. İlk kitapta dedektif Paul Auster ile Daniel Quinn, ikincide Blue ile Black ve son kitapta da bir yazar ile onun çocukluk arkadaşı Fanshawe arasındaki ilişki sarmalını okurken nadiren sıkılmadım...

Tek bir kitap üzerinden bir yazarı yaftalamak istemem ama ııııh diyorum. Paul Auster amca hiç benim tarzımmış gibi görünmüyor... Az veriyle çok yorum yapmak istemiyorum ama Paul Auster'ın dünya çapındaki şöhretini düşününce bir Oğuz Atay, bir Yusuf Atılgan ya da bir Hasan Ali Toptaş acaba İngilizce yazsalarmış neler olurmuş neler diye de düşünmeden edemedim.

Ankara Mahpusu'nun notu: 6/10

4 yorum:

Onur Ataoğlu dedi ki...

Tam da okuma listemde iki sonraki kitaptı :) Ama, Oğuz Atay ve Yusuf Atılgan yorumuna %101 katılıyorum; diğer dünya vatandaşları neler kaçırıyor olduklarını bir bilseler...

Adsız dedi ki...

Bir de Book of Illusions'i okuyun. Ya da Music of Chance.
Isil

Ankara Mahpusu dedi ki...

Onur- önyargı yüklemiş olmayayım sana ama beni hiç etkilemedi Auster amca :)

Işıl- absürdizmin varoluşculuk ve kimlik sorgulanmasıyla olan sentezi bana hitap etmedi maalesef. Bahsettiğin kitaplar farklı bir Auster tarzıysa belki göz atmak lazım tabii...

kurtlu kitap dedi ki...

bence kesinlikle yükseklik korkusuyla başlamalısınız. new york üçlemesi okuduğum 3. auster kitabı. diğer 2 kitaptan çok farklı. yazar kesinlikle 2. şansı hakediyor.

Yorum Gönder