Kızılay Göksu Restaurant

Göksu, Ankara'nın "marka" restoranlarından biridir. 1989'dan bu yana Bayındır Sokak'ta zamandan bağımsızmışcasına kendinden menkul bir şekilde durur...

Benim içinse bir "baba" mekanıdır. Zira vakti zamanında babamın sık gittiği yerlerden biriydi. Geçenlerde bir öğle yemeği vakti o civarda olunca arkadaşlarla gidiverdik...

Mekanın dekorundan, garsonlarına ve hatta müşterilerine kadar her şeyi 1990'larda zamanı dondurmuş gibi geldi gözüme. Hele karşımızdaki masada "öğle rakılarını içen" bir grup yaşlı amca vardı ki 2000'li yıllara kesinlikle direnir bir halleri vardı. İş konuşulan kendi sıkıcı masamı bırakıp yanlarına süzülmeyi, bir iki kadeh öğle rakısı içip telaşsız ve samimi muhabbetlerine katılmayı pek istedim...

Yemek/fiyat dengesi olarak ortaya yakın bir yerlerde Göksu. Muhteşem yemek yersiniz diyemem ama kazıklanmadan düzgün yemek yiyebilirsiniz diyebilirim. Tabii öğrenci bütçesi için biraz tuzlu geleceğini peşinen söyleyeyim...

Bu arada, Kızılay'ın demirbaşlarından yılların Göksu'su 2009'dan beri Nenehatun'da ikinci şubesiyle hizmet vermekteymiş...

Son olarak, Göksu Restaurant yazsa da web sitelerinde aslında "Lokanta" diye de geçiyor kendi broşürlerinde falan. Ki bence Göksu Lokanta kulağa daha bir manalı geliyor Göksu'nun yapısını düşününce...


Kızılay Göksu
Adres: Bayındır Sokak 22/A Kızılay Ankara
Telefon:  312 431 2 219 - 431 4 727

Ankara Mahpusu'nun notu: 7/10

3 yorum:

Kiyiya Vuranlar dedi ki...

Biz de Nenehatun'daki Goksu Lokantasi'na gitmistik. Bir suru sey yedikten sonra, bir arkadasimizin Goksu'ya giderseniz sufle yemeden cikmayin onerisine uyduk. Sufle siparisi verdik. Hayatimda sufleye doydugum mekan Goksu'dur. Iki kisilik sufle adeta dort kisiyi doyuracak sekilde geldi. Ben genellikle suflenin sadece tadimlik versiyonda gelenine sinir olurum. Ama Goksu'daki sufle hem midemi hem de gozumu doyurdu. Goksu'ya gidecek olanlara benim de yegane tavsiyemdir. Sufle yemeden cikmayin:)

Ankara Mahpusu dedi ki...

Eline sağlık, iyi ki yazmışsın. Zira ben de bir şey unuttum deyip duruyorum bu yazıda. Göksu'da sufle hakikatten güzeldir, ben de tavsiye ederim :)

Adsız dedi ki...

"1989'dan bu yana Bayındır Sokak'ta zamandan bağımsızmışcasına kendinden menkul bir şekilde durur..." Daha 30 yıllık geçmişi olmayan bir lokanta için çok iddialı sözler. Keşke her şehrimizin bir köşesinde 100, 150 yıllık lokantalar olsa da onlardan bu şekilde bahsedebilsek...

Yorum Gönder