Karaköy Güllüoğlu

Övünmek gibi olmasın, ama hayatta pek az zaafım vardır! :) Bunların başında da baklava düşkünlüğüm gelir. Lakin her baklavayı da beğenmem. Ankara'da mesela Hacı Baba'nın yanına yaklaşabilecek kalitede baklava pek yoktur. Ki onlar da son zamanlarda resmen kaliteyi düşürdü.


Şehir İstanbul oluncaysa Güllüoğlu'nu açık ara tek geçerim. Ama her Güllüoğlu değil! İlla ki Karaköy Güllüoğlu. Kardeşler, damatlar derken aile birbirine girmiş. Her yerde çeşit çeşit Güllüoğlu var. Fakat hiçbirinin lezzeti Nadir Güllü'nün Karaköy'deki baklavacısının tadına ulaşamıyor.


Bir haftasonu evden çıkıp Cihangir'den aşağıya Karaköy'e doğru yürürken bir de baktım ki Güllüoğlu'nun önündeyim. Daldım tabii hemen içeri verdim siparişleri. Elimde kutu kutu baklava, Galata Kulesi'ne doğru bir yay çizip dönüş yolunu birazcık uzattım. Hayvan gibi baklava yiyeceğim ya aklım sıra peşin peşin kalori yakıyorum. :-)


Cihangir'e, eve geldim. Tabii kutular bir bir açıldı. Kokularını şöyle bir içime çektim. Ohhh mis gibi tereyağı kokuyor. Hemen bir çay yapıldı ve baklava ziyafeti başladı. Feride, Ankara'dan yanıma gelmişti. Beraber başladık yemeye. O bir iki derken tıkandı bıraktı. Ben her zaman ki gibi bayılana kadar yemeye devam ettim.


Kaliteli baklava, herşeyden önce kokusuyla zaten lezzeti hakkında ipucu verir. Sonra çatalı batırdığınızda çıkan bir çıtırdı sesi vardır ki, insanı zevkten kudurtur. Ağızdaysa insanı yakan, bunaltan ağır şeker ya da yağ tadı vermez. Karaköy Güllüoğlu bunların hepsini yerine getiriyor. Helal olsun adamlara! :) Velakin, benim eve yürüme mesafesinde olmaları hiç iyi olmadı. Her baklava krizinde soluğu Güllüoğlu'nun kapısının önünde alırım artık.

Yolunuz Karaköy civarına düşerse bu baklava cennetine uğramamazlık etmeyin!

Karaköy Güllüoğlu
Adres: Rıhtım Caddesi Katlı Otopark Altı
34425 Karaköy İstanbul

Telefon: 212 293 0 910

Ankara Mahpusu'nun notu: 9/10

0 yorum:

Yorum Gönder