Lux Torpedo Varşova

Çok iyi bilmediğim yerlerde sokak yemeği yemekten genellikle kaçınırım. Ama yağmurlu bir Varşova akşamında gümüş grisi görünümüyle çok hoşuma giden Lux Torpedo'dan gelen sandviç kokusuna hayır diyemedim! :)


Lux Torpedo, Varşova'da bir kaç noktada faaliyet gösteren bir sokak yemeği zinciri. Bana Pınar'ın bir ara Ankara sokaklarında çalışan sosisli ve sucuklu sandviç arabalarını anımsattı.


Karavan şeklindeki Lux Torpedo araçları çok güzel tasarlanmış. Menü çok zengin değil belki, ama ayak üstü bir şeyler atıştırıp doymak isteyenleri gayet memnun edecek şeyler var. Ben dana köfteli sandviç yedim. Gecenin kör bir saatinde aç olduğum için de olabilir tabii, ama çok hoşuma gitti. :) Etinin tadı, ekmeği, konulan soslarıyla güzel bir sandviçti.


Bu arada, Lux Torpedo adı bir zamanlar Polonya'da kullanılan aynı isimli çok meşhur bir trenden geliyormuş...

Lux Torpedo fiyatlar 8 ile 15 złoty arasında (bugünkü kurla yaklaşık 4 ile 7 TL) değişiyor. İngilizce
menüleri yok, ama çalışanlar iyi kötü İngilizce bildiğinden durumu kurtarabilirsiniz.


Biliyorum sokak yemeği denilince kulağa pek hoş gelmiyor. Aslında sokak yemeği ucuz ve güzel yemek yemenin güzel bir yolu olabiliyor. Örneğin, geçen gün televizyonda İtalya'da sokak tezgahında kokoreç yapan bir amcayı izledim. O kadar güzel bir tezgahı vardı ve öyle lezzetli görünen yemekler hazırlıyordu ki, orada yemek yemeye hayır demek zor olur. Belki de, sokak yemeği kültürünü sadece ucuz fast food alternatifi şeklinde sınırlıyarak düşünmemek lazım...

Umarım, bizde de böylesine temiz ve düzün görünümlü sokak yemeği satıcıları çoğalır...

Lux Torpedo
Adres: Varşova şehir merkezinde muhtelif yerlerde. Metropol Otel ve Novo Otel civarında mesela birer tane bulabilirsiniz.

Ankara Mahpusu'nun notu: 7/10

2 yorum:

emrah dedi ki...

bak yaaa bensiz nasıl da götürmüşsün... canım çekti ama şimdi benim :( akşam geç çıkacağım ama dünkü sözünü unutmadım ben hala, isterim dev hamburgerimi :)

Ankara Mahpusu dedi ki...

Güzeldi hakkaten :))

Dev hamburgerler bugün zor şefim, balık var menüde. Hamburger için cuma diyelim...

Yorum Gönder