Mr. Nobody

Nedendir bilmiyorum bu ara varoluşu sorgulayan filmler/kitaplar pek fazla karşıma çıkmaya başladı... Çıkmaya başladı diyorum, çünkü özel bir çabayla onları seçip bulmuyorum; ama bir de bakıyorum ki onlarlayım. Varoluşçu (existentialist) eserlerin insanı yaşadığı hayat üzerine düşünmeye sevk etmeleri çok güzel. Ama insanın hayatını oturttuğu gerçeklik sütunlarının şöyle bir sallanması ihtimali bile hüzün kaynağı olabiliyor...

Neyse efendim, benim için bu trendin son halkası Mr. Nobody (Bah Hiç Kimse) oldu .


Türkiye'de vizyona girdi mi, anımsamıyorum; ama filmimiz 2009 yapımı. Belçikalı yönetmen Jaco Van Dormael'in uzuuuuun yıllardan beri beklenen filmiydi. Zira, filmin çekimi için 2001 yılında çalışmalara başlamış Van Dormael amcamız. Zaten öyle her sene film çeken yönetmenlerden değil kendisi. Bundan bir önceki filmini 1996 (yazım hatası yok hakikatten 1996 :) yılında çekmişti (The Eighth Day, izleyemedim hala).

Filmimiz, Nemo Nobody adındaki ana karakterin geçmişine yolculuklar şeklinde kurgulanmış. Ancak flashback'lerle dolu standart bir film beklemeyin. Zira her bir geri dönüş Mr Nobody namı diğer Nemo kardeşimizin farklı bir varoluşunu sorguluyor. İzleyicileri çabuk sıkma olasılığı yüksek olan, beyaz perdeye aktarılması zor bir metni Jaco Van Dormael ustalıkla filmleştirmiş...

Başrolde izlediğimiz oyuncu/müzisyen Jared Leto çok yerinde bir seçim olmuş. Hem oyunculuğuyla, hem de görünüm itibarıyla rolün altından başarıyla kalkmış...

Birbirinin aynısı Hollywood filmlerinden sıkıldıysanız ve hayat üzerine birazcık olsun düşünmek istiyorsanız Mr. Nobody gayet iyi bir alternatif olabilir.

Ankara Mahpusu'nun notu: 8/10

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Bah ? Hiç Kimse :)

Yorum Gönder