Künefeci İsmail Usta Mersin


Mersin'de tatlı deyince kerebiçten sonra aldığım ilk öneri İsmail Usta'da künefe yemek oldu. Adresi verin dedim, adrese gerek yok çarşı içine gidince sor, kime sorsan gösterir dediler. Açıkçası, başta tuhaf geldi ama hakikatten Mersin Çarşı'ya gidip de sorunca hemen gösteriyorlar. :)

İsmail Usta'nın yeri küçük bir mekan. Giriş katında oturacak yer neredeyse yok. Üst katta ise sadece beş altı masalık bir yer var. Hemen künefeleri sipariş edip beklemeye koyulduk. Bu arada, oturduğumuz üst kattan da alttaki künefeleri dikizlemeyi ihmal etmedik! :-)


İsmail Usta, Antakya usulü yani bol peynirli ve ince kadayıf katmanlı yapıyor künefesini. Kimisi pek sevmez böylesini, ama benim hoşuma gider.


Peynirinin lezzeti, şerbeti, kadayıfı... Kısacası tüm bileşenleri ile gayet başarılı bir künefe yedik. Ama, öyle dillere destan olacak, uğruna kalkıp Mersin'e gelinip yenilecek bir lezzet de değil açıkçası. :)


Bu arada, İsmail Usta'da börek, baklava, kerebiç gibi diğer yiyecekler de var; ama hususi olarak kadayıf için gittiğimden dolayı diğerlerini tadmadım...


Künefeci İsmail Usta
Adres: Çarşı içi, Mersin

Ankara Mahpusu'nun notu: 7/10

15 yorum:

lifegoeson dedi ki...

Künefeyi görünce direkt açtım postu.
ahaa ankarada künefeci diyerek ,mersini okuyunca pustum:(
taş yerinde ağır ;bence gerçek yöresel tad olmuyor başka şehirlere taşınamıyor .
künefeler on numara gözüküyor,size afiyet olsun...

Ankara Mahpusu dedi ki...

Teşekkürler :)

Tamamen katılıyorum, bir lezzeti yerinde tatmak bambaşka. Haydi ustayı falan getirtiyorlar ama kullanılan malzemenin yerel olması çok önemli...

Ankara'da güzel künefe yenilebilecek yerler için önerileri bekliyorum :)

lifegoeson dedi ki...

Ankara mahpusu bulsam abone olacağım antepli olarak :)
ama denemeye devam kayda değer bir lezzt bulursam haber uçururum sizlerede...

Oburcan dedi ki...

Bu tip künefe Ankara'da olmuyor. Genelde kebapçılar künefe yapıyor ama onlar da hazır alıyorlar,buzlukta bekletiyorlar.Arzu edilen lezzete ve kıvama ulaşılamıyor. Benim Mersin'deki favorim Yürü künefedir.Tarz olarak İsmail usta ile aynı gibi.Künefe dediğin vakit peyniri bol olacak,altından taşacak!!!Kerebiç te ayrıca güzel birşeydir.O Ankara'da hiç bulunmaz!

Ankara Mahpusu dedi ki...

lifegoeson- yakında antep'e gitmeyi istiyorum, gidecek olursam tavsiyelerini beklerim :)

oburcan- kesinlikle haklısın, çoğu yer hazır künefe servis ediyor... Yürü'yü duymadım, bir sonraki gidişte artık orayı denerim :)

lifegoeson dedi ki...

yoww ankara mahpusu ,dur ben düşünemeye başlayayım sana kaçmazlar listesi hazırlarım...

oburcan sen bilirsin ankarada hiç mi güzel künefe yok, sağlam burma kadayıf da olur,ama ağır yağlı falan değil söyle bol fıstıklı hafif bir tad :))

aklıma ne geldi; ben ideal kiloma ulaşayım ,tabi becerebilirsem...
sonra damağı sağlam arkadaşlarla ayda bir deli yemek günü yaparız angara ve yakın çevresi.kendim gibi ekürylerimde var,sizde de ekip sağlamdır eş dost ...

Oburcan dedi ki...

Life , kilo kontrolü uzun ve dikenli bir yoldur. Ve bu yolda şahsen ben çok kötü bir yol arkadaşıyımdır :) Ankara'da güzel künefe gerçekten bilmiyorum,madem burma kadayıf dedin bugün burma kadayıf yazısı yazıyorum :)
Benim Ankara'daki yiyici , gezici ve yazıcı tayfasıyla hep birlikte yemek gibi bir planım vardı , hazır Ramazan'da bitti , bu projeyi hayata geçirelim o zaman!!

lifegoeson dedi ki...

oburcan,ben bir süre konuk oyuncu hatta düplor falan olsam :(
durumlar vahimde ...
ya aslında damar takılmazsanız bana uyar :D

Ankara Mahpusu dedi ki...

Ben artık 90 kilonun altına düştüğüm için damar da takılabilirim, normal de :)

Oburcan dedi ki...

90'mı?? konuk oyuncu mu?? Çocuklar siz ne yaptınız? Ben tığ gibi,çivi gibi halimle her şey takılabilirim.Olmazsa size diyet menü alırız,ben gönlümce yerim.Tabi bundan kavga çıkarmazsanız :)))

Ankara Mahpusu dedi ki...

Ağır tahrik söz konusu, tüm yemekleri duble yerim bu lafın üstüne :))

Adsız dedi ki...

gerçekten mersin li künefeci ismail ustanın künefeleri süpper lezzetli ta muttan ailece gidiyoruz oraya..

Adsız dedi ki...

makıne kadayıı kullanıldıgı cok bellı bence el dokmesı kullanan yerlerı deneyın mesala emın usta veya cıcı kunufe gbı mekanları

Adsız dedi ki...

makıne kadayıfı kullanmıyorlar. emin usta ve cici de kadayıf kalın peynır azdır ama ısmaıl usta da kadayıf ıncecık peynrıyse ınanılmaz boldur.. sımdı bı porsıyon soylıyecegım de:)

Adsız dedi ki...

yemiş bir insan olarak mükemmel diyebilirm....

Yorum Gönder