Tarihi Gar Lokantası

Nedendir bilmiyorum, garları ve gar ortamını oldum olası sevmişimdir. Özellikle de Ankara Garı ve Haydarpaşa Garı gibi tarih kokan garların verdiği o "eski" hava beni 1940'ların 50'lerinin "iyimser" dünyasına götürüyor...


Ankara Arena'ya uğradığım bir öğlen, yanıma Feride'yi de alıp Gar'a gittim. Önce Gar'ı biraz gezip, o köhne havayı ciğerlerimize doldurduk. :-)

Sonra aklıma Gar Lokantası gelince, öğle yemeği için dalıverdik içeriye. Japon turistlerin Türkiye'de trenlere olan ilgisi malum. Gar Lokantası'nda da kalabalık iki Japon kafilesi yemek yiyordu.


Ortam tıpkı Gar'ın kendisi gibi eski. Feride'ye biraz tuhaf gelse de tahmin edeceğiniz gibi benim hoşuma gitti. Biraz dekorasyonla uğraşsalar, biraz güzel eski müzikler çalsalar falan harika bir "retro" ortam yaratabilirler aslında. Ellerinde çok güzel bir potansiyel var ama ne yazık ki işletmeciler pek farkında değil gibi...


Köfte ve çoban kavurma sipariş ettik. Köfte standart bir güzellikteydi. Çoban kavurmaysa tahmin ettiğimden iyi çıktı. Et lezzetli, içindeki yeşillikler vs. ise yemeğin lezzetini dengeliyordu.


Yemek sonrası ikram edilen baklava ne yazık ki oldukça vasattı.


Bu arada Gar Lokantası'nın tam adı Tarihi Gar Lokantası, çünkü "Gar Lokantası" adını tescil ettirmek için yoğun bir rekabet varmış. Mesela GOP'ta da bir Gar Lokantası var ama Gar'dakiyle bir alakası yok.

Son olarak, ayran için bile serviste rakı bardağı kullanıyorlar. Bir gün gidip Gar'da rakı içmek boynumun borcu oldu. :)

Tarihi Gar Lokantası
Adres: Ankara Garı Ulus
Telefon: 312 311 6 241

Ankara Mahpusu'nun notu: 7/10

0 yorum:

Yorum Gönder