Son Hava Bükücü

Night Shyamalan'ın Son Hava Bükücü filmini uzun süredir merakla bekliyordum. Shyamalan'ı sevdiğimden mi? Yo hiç de değil! Aynı isimli çizgi filmi seviyorum da ondan! :-)

Son Hava Bükücü, Aang isimli gizemli bir çocuğun odağında bir kendini keşfetme, yolculuk ve mücadele hikayesi. Belki pek çok klişe barındırıyor ama verdiği mesajlar, anlatım tarzı, karakterleri ve olay örgüsü ile benim çok hoşuma gidiyor. Televizyonu zaplarken ne zaman denk gelsem oturup izliyorum.


Aslında, Shyamalan çizgi dizinin isim hakkını James Cameron'a kaptırmış. Zira çizgi dizinin orijinal adı Avatar: The Last Airbender. Ama Cameron'ın meşhur Avatar'ı bir yıl kadar önce piyasaya çıkmakla kalmayıp isim hakkını da beraberinde götürmüş. Böylece, Shyamalan'a Son Hava Bükücü kalmış...

Shyamalan'ın kariyerinin ilk filminden bu yana düşüşte olduğu muhakkak. Arada bir ümit belirtileri olmadı değil ama muhteşem bir ilk film yapmanın tüm günahını ödüyor. Açıkçası, Son Hava Bükücü, Shyamalan'ın aradığı taze kan olabilir, tekrar geniş kitleler tarafından sevilmesini sağlayabilirdi.


Ama çizgi dizinin o güzelim sıcacık atmosferini alıp tamamen karanlık bir ruh haliyle sarmalamış ve ortaya bence kötü bir film çıkmış. Tamam, kabul ediyorum. Film, çizgi dizinin aynısı olmak zorunda değil. Yönetmen kendi bakış açısını katabilir. Fakat, orijinalinin ruhunu zedelemesi bence pek de hoş olmamış. Ha'di madem ruh zedelendi gitti bari ortaya güzel bir sonuç çıkmış olsa...

150 milyon dolara mal olan ve 130 milyon dolarlık da pazarlama bütçesi olan film, gişede de pek başarılı görünmüyor. Üstelik, iki de devam filmi yolda.

Üşenmeyin girin mutfağa hazırlayın malzemeleri. Helva yapıyoruz, hem de Shyamalan abimizin kini... Shyamalan, eğer diğer iki filmle bir sürpriz yapamaz ise bence kendisini takip eden sadık ama küçük bir seyirci kitlesi olan bir yönetmen haline gelecek...

1 yorum:

Adsız dedi ki...

bu cok guzel bir filim ben arzu ediyorum ki,bu filmin 2 ci side ciksin.

Yorum Gönder