Fazıl Say ve Arabesk Tartışması

Fazıy Say'ın Twitter'da arabeskle ilgili söylediği söz malum. Sonrasında bir ton yazıldı, çizildi. Ama Fazıl Say'ın bu konuda gerçekten ne düşündüğünü kendi ağzından dinleme şansı bulamamıştım. Dünkü basket maçlarından sonra yorgun argın kalkıp tembellik yaparken CNN Türk'te Cüneyt Özdemir'in 5N1K'sında Fazıl Say'ı görünce izlemeye başladım...


Fazıl Say'ın her fikrine katılmasam da programda söylediği çoğu şeyi gerçekten de beğendim. Ve gördüm ki adamın üzerinden pek çok gereksiz insan konuyu saptırarak reklam yapıyor. Cüneyt Özdemir takip ettiğim bir isim değil. BBC'deki Hard Talk'u anımsatan "sert" soru tarzını açıkçası pek beğenmedim. Çünkü konuya odaklanmak yerine sansanyonu tetiklemek amaçlı gibi geliyor kulağa. Program boyunca, Fazıl Say'ın düşüncelerini net bir şekilde ortaya koymasına yardımcı olacak bir gazetecilik yerine sansasyon yapacak ucuz noktaları itinatla seçip onları deşip durmakla uğraştı.

Fazıl Say'ı seversiniz ya da sevmezsiniz bilemiyorum, ama bu ülkedeki genel kabul görmüş saçmalıkları birinin açık yüreklilikle eleştirmesi bence güzel. Ha belki üslup olarak biraz sert ve hoyrat ama sizce de bu güzel ülkede gözüpek Don Quijote'lara ihtiyaç yok mu?

0 yorum:

Yorum Gönder