Butcha Panora

İstanbul'da Emre Mermer'in açtığı kasap/restorant Dükkan Steakhouse ile başlayan konsept nedendir bilmiyorum Ankara'ya biraz geç ulaştı...


Butcha, Dükkan mantığıyla çalışan bir Steakhouse. Yani ister etinizi çiğ olarak satın alabileceğiniz bir kasap, isterseniz de beğendiğiniz eti oturup orada yiyebileceğiniz bir restorant.

Butcha'nın Park Caddesi ve Panora'da birer tane olmak üzere iki şubesi var. Ben Panora'daki Butcha'ya gittim ve Cheddar peynirli hamburger ile kuzu sırtı ızgara siparişi verdim.


Hamburger, tahmin ettiğimden daha güzeldi. Kızartılmış ekmekte, içindeki malzemede gayet iyiydi. Hemen aklıma Num Num'daki hamburger geldi. Ona kıyasla iç malzeme bir parçacık daha az olmakla birlikte, daha güzeldi. Hamburger köftesinin kıvamını oldukça başarılı buldum. Fakat, hamburger tabağı Num Num'ın servisine göre daha yavan bir görünüme sahip...


Kuzu sırt, zaten güzel bir ettir. Etin "medium" pişmesini sipariş ettim. Ki oldukça başarılı bir şekilde pişirilmiş. Ama etin altında servis edilen patates fazlasıyla yavan. Etin güzelliğine yakışmamış...


Konuştuğum garson, etler için hayvanların yurtdışından getirtilip Türkiye'de anlaşmalı oldukları çiftliklerde özel olarak büyütüldüğünü söyledi. Betim tattığım kuzu sırt başarılı olmakla birlikte "dry aged t-bone" gibi merak ettiğim etleri tatmadan Butcha'nın et kalitesi hakkında genel bir yorum yapmak istemem...


Kasap kısmından bir şeyler alma fırsatım olmadı, artık onu da ilerleyen zamanlarda yazarım. :-)


Fiyatlara gelince. Eh, pek ucuz bir alternatif değil Butcha. Tabii et fiyatlarının astronomik bir hızla arttığı bir ülkede onları da fazlaca suçlayamıyorum... Hamburgerler 17-20 TL civarı. Biftekler ise 30 ila 45 TL. Düzgün bir servis ve kaliteli et için fena sayılmayacak bir fiyat. Fiyatları biraz daha makul tutarak bence Ankara piyasasına daha yumuşak bir giriş yapabilirlermiş.


Bu arada, iki kişi için 6 TL kuver almak bana ucuz esnaf mantığı gibi geliyor... Eğer hakkaten kendine güveniyorsan yedir bunu menü fiyatlarının içine. Böyle anlamsız şekilde kuver alan yerlere nadiren gittiğim için Butcha'yı bir daha ne zaman denerim pek bilemiyorum açıkçası.

Son olarak, geçenlerde İzmir'de de bir şube açan Dükkan eğer Ankara'da bir yer açarsa, Butcha'yı zorlayabilir diye düşünüyorum...

Butcha Butcher Shop & Steakhouse

Adres: Park Caddesi 15/2 Çayyolu Ankara

Telefon: 312 241 4 543

Adres: Panora Alışveriş Merkezi Oran Ankara
Telefon: 312 491 1 175

Ankara Mahpusu'nun notu: 7/10

0 yorum:

Yorum Gönder