Tony Hayward ve BP

BP'nin Meksika Körfezi'nde yaşadığı daha doğrusu yaşattığı çevre felaketi konusu ne yazık ki Türkiye'de pek ilgi bulmadı. Konu hakkında bırakın yazı yazan, yorum yapan köşe yazarını falan kapsamlı haber yapan gazete bile doğru düzgün olmadı.


Halbu ki Amerika kıtasının en büyük çevre sorunlarından biri yaşanıyor. İnanılmaz büyüklükte bir kirlilik aylardır göz göre göre devam ediyor. Ama diğer yandan bir başka felaket daha yaşandı. Tony Hayward, halkla ilişkiler ve kriz yönetimi konusundaki beceriksizliği ile adını tarihe geçirtmeyi başardı.

Düşünün, şirketiniz inanılmaz boyutlarda bir çevre felaketi yaratıyor ve siz kalkıp yatınızla bir yat yarışına gidiyorsunuz. Ya da felaketle ilgili olarak fikrinizi soran gazetecilere "yahu benim çok güzel bir hayatım vardı ben hayatımı geri istiyorum" gibisinden akla ve de akabinde mantığa gelmez açıklamalar yapabiliyorsunuz. Ama Tony Hayward'ın esas rezil performansı Amerikan Kongresi'ndeki ifadesi sırasındaydı. BP gibi bir şirketin CEO'su bu kadar kötü mü konuşur. Üstelik kendi ana dilinde! Negatif, her sözcükte suçlu psikolojisi altında ezilen, zayıf bir konuşmaydı...


Sonuç olarak BP'de Tony Hayward devri son buldu, şirkete yeni bir CEO atandı. Tony Hayward'ın yaptığı yanlışlar sanıyorum okullarda ders olarak okutulabilir. Jeoloji doktorası bulunan Tony Hayward, bence bir kez daha gösterdi ki iyi teknik personel iyi yönetici olacak diye bir kural yok...

Bu arada, yeni CEO'nun Amerikalı olmasında bence BP'nin İngiliz kimliği üzerine çok giden Amerikan medyasının da bir payı var...

Yayımladığı dünya enerji raporunu çok sevdiğim için sıcak baktığım BP'yle ilgili görüşlerim 180 derece değişti diyebilirim. Artık, şahsen BP'den benzin almamaya özel özen gösteriyorum. Bu kadar sorumsuz ve duyarsız bir şirkete para kazandırmak istemem...

3 yorum:

Selin dedi ki...

Kesinlikle ama kesinlikle katılıyorum. Çok güzel bir yazı olmuş, harika. BP'den ben de artık hiç bir şey almak istemiyorum.

Fulya dedi ki...

BPYE HAYIR!!!!

Cihan dedi ki...

Bence de BP'ten alis veris yapilmamali!

Yorum Gönder