Kahvaltı! :-)

Kahvaltı... Yemese insan olmuyor, güne başlamak zor oluyor. Haydi yemeyi unuttun diyelim, bu sefer öğlen deli gibi yiyor insan. Sonra sıkıysa öğleden sonra uyku bastırmasın. Yiyeyim bari desen her sabah her sabah kim uğraşacak kahvaltı hazırlamakla. Efendim, ayıptır söylemesi bu kahvaltı denilen nanenin bende yarattığı düşünce seli ahanda budur!


Bir süre muzu bir numaralı kahvaltı yaptım kendime. Sonra baktım ki glisemik indeksi pek yüksek, bıraktım. Zaten sürekli muz muz neredeyse maymun olacaktım.


Uzun süredir favori pratik kahvaltım yulaf. Kulağa pek hoş gelmiyor biliyorum. Ama aslında yulaf göründüğünden daha lezzetli. Besleyici değeri falan diyeceğim tam anne konuşması olacak, o sebeple susuyorum bu konuda! :-)


Yulafı genelde sütle yiyor insanlar ama yoğurtla da çok güzel oluyor. Üzerine ceviz, keten tohumu, çörek otu ve tatlandırmak için biraz da bal, pekmez, üzüm vs. ekleyince; çok lezzetli oluyor... Ön yargılarınızı kırıp, bir deneyin. :-)

1 yorum:

Adsız dedi ki...

yulafı yıllardır tercih ediyorum..ama öğle yemeği gibi..çünki,klasik kahvaltıdan vazgeçemem..ama yulafla granolayı deneyin... lapası da müthiş oluyo...ama kimseye lezzetli olduğuna inandıramadım...ben de genelde sütle ve çeşnilerle tatlandırarak tüketiyorum...kışın kuru meyveler katarak ceviz yada fındık mutlaka ..ama keten tohumu olmazsa olmazım ..afiyetler olsun.....sevilay dinçer

Yorum Gönder