Hacı Abdullah Lokantası

Taksim'in sembol lokantalarından bir tanesidir Hacı Abdullah. İstanbullu hemen her arkadaşımdan da adını duyunca gitmek farz oldu.

Bana anlatılanlar ve okuduklarım "esnaf lokantası" şeklinde bir yer olduğu izlenimi yaratmıştı bende. Ankara'daki Boğaziçi Lokantası gibi. Ancak, Hacı Abdullah hem dekorasyon, hem de fiyatlar itibarıyla esnaf lokantacılığını bırakalı çok olmuş anlaşılan. Lokanta, tamamen turistik bir formatta.


İlk gittiğimde, çok kalabalık bir toplu yemeğe denk geldiğimizden olsa gerek hem servis çok kötüydü, hem de yemekler pek bir vasattı. Üstelik, fiyat/performans olarak da hiç makul değildi.


İkinci sefer çok daha sakin bir günde gittim. İlk seferin aksine et yemeği yerine zeytinyağlıları tercih ettim. Ki, bence bu konuda oldukça başarılılar. Mesela zeytinyağlı enginar harikaydı. Tatmadım ama komposto ve turşular konusunda da çok iyi oldukları söyleniyor. Hünkarbeğedisi için de çok güzel yorumlar okudum ama Vedat Milor'ün Hacı Abdullah'ın hünkarbeğendisini sevmediğini anlatan yazısından olsa gerek deneme gereği duymadım.


Temiz, düzgün bir lokanta ama çalışanların hali enteresan. Gülümsememeye yemin etmiş garson amcalarımızın bir Fransız çiftle olan diyaloğunu çaktırmadan ve hayretle dinledim. Fransız kadını İngilizce bilmediği için rencide etmekten hiç çekinmediler. O kadar çok söylendiler ki neredeyse ben kendimi tutamayıp "yeter be kardeşim" diyecektim.


Klasik tatlıları seviyorsanız, denemenizi öneririm. Ayva tatlısı pek sevmem ama ben bile afiyetle yedim...

Hacı Abdullah'ta iki kişi birer ana yemek, birer tatlı, bir kaç aperatif ve içecek alalım derseniz cüzdanınızdan asgari 150 TL gibi bir rakama elveda demeniz gerekebilir. Bence o fiyata o yemekler pahalı. Ama turistik bir lokantada fena olmayan yemekler yerim fiyat da çok önemli değil derseniz, Hacı Abdullah Taksim civarında sizin için değişik bir alternatif olabilir. Sonuç olarak, Hacı Abdullah bir "esnaf lokantası" olmayı unutup bir "turistik restorant"a dönüşmüş...


Bu arada, Taksim'in ünlü esnaf lokantası Hacı Salih son olarak ne durumda acaba diye merak ediyorum? Bendeki son bilgiye göre, Anadolu Pasajı'ndaki yerini kaybedince kapatılan Hacı Salih'in şefi Abdullah Movit, artık Gezi Pastanesi'nde yemek yapıyordu. Daha yeni bilgisi olan varsa bir zahmet yazıversin. :-)

Hacı Abdullah Lokantası
Adres: Ağa Camii, Atıf Yılmaz Cad. (Eski Sakizagaci Cad.)
No: 9/A 80070 Beyoğlu, İstanbul

Telefon: 212 293 8 561 - 293 0 851
 
Ankara Mahpusu'nun notu: 7/10

5 yorum:

Deniz dedi ki...

Bence bir restoran, enginarı sapı ile birlikte pişiriyorsa pişirmeyi biliyor demektir. :)

Ankara Mahpusu dedi ki...

Enginar gerçekten de çok lezizdi. :)

Adsız dedi ki...

gitmiş kadar oldum.zaman kaybı olmuş gerçekten ama notlarınız hala bonkör.afiyet olsun.ümit

adnan ege kutay dedi ki...

Haftaici ogle saatlerinde giderseniz hala 'esnaf lokantasi' ozelligini de korudugunu gorebilirsiniz. Fakat 'uc kap 5 lira' tarzinda bir esnaf lokantasi degil tabi ki, daha ust duzey ve hali vakti yerinde esnafa hitap ediyor.

Eger Fransa'ya gittiyseniz Fransiz garsonlarin Fransizca bilmeyen musterileri nasil rencide ettiklerini, Ingilizce menu vermediklerini ve hatta servis yapmadiklarini bilirsiniz. En azindan bizim garson Turkce bilmelerini beklememis :)

osmanliyiz 1453 dedi ki...

İdare eder

Yorum Gönder