Ev Yapımı Vişne Likörü

Feride'nin bir arkadaşı var. Efendim, bu güzide arkadaş harikulade likörler yapıyormuş. Hatta yaptığı bu likörleri çevresindekiler kapış kapış satın alıyormuş. Biz utanmadan araya arkadaşlık hatrını soktuk, likör yapmak için bir pazar günü bize geldi.


Tarifi, Feride'nin arkadaşından gördüğüm kadarıyla anlatıyorum. :-) Önce bir güzel vişneleri yıkıyoruz. Sapları çıkarıyoruz. Ama çekirdekleri çıkarmak elzem değil, size kalmış. Sonra, büyük bir cam kavanoz içindebir sıra vişne, bir sıra çubuk tarçın, karanfil ve şeker şeklinde katmanlar yapıyoruz. Bu arada, tam ölçüler nedir bilemiyorum; ama benim Internet'te okuduğum likör tariflerine kıyasla çok daha az şeker koydu.


Sonra kavanozumuzu güneş gören bir yerde kaderine terk ediyoruz. Vişneler güneş altında kuzu kuzu yatarken ara ara gidip kavanozu sallıyoruz ki suyunu iyice bıraksın. Aradan bir iki hafta geçiyor. Vişne iyice suyunu salmış durumda oluyor.


Bu karışıma isteğe göre votka, konyak, cin yani kısacası alkol ekliyoruz. Alkol eklemeden de yapıyormuş arkadaş, ama o zaman fermentasyon için çok uzun süre beklememiz gerekirmiş. Bizim beklemeye tahammülümüz yok, bir an önce likörümüzle kavuşmak arzusundayız. O yüzden bir kavanoza konyak, bir diğerine votka ilave ediyoruz.


Bu halde bir hafta daha bekledikten sonra karışımı süzgeçten geçirip katı olan her şeyi ayırıyoruz. Elde ettiğimiz sıvıyı ise cam bir şişeye alıyoruz ve tatatataaa işte ev yapımı nefis vişne likörümüz lıkır lıkır içilmeye hazır.


Tadı gerçekten harika oldu. Hem votkalı, hem de konyaklı olan gerçekten de hayatımda içtiğim en güzel likördü. Öyle ki, bize gelen bir arkadaş grubuna tadına baksınlar diye şişelerden bir tanesini açtık. Maşallah bütün bir şişe anında bitiverdi ! :-)


Bu arada, likör o kadar hoşumuza gitti ki Feride'nin arkadaşına bir kaç şişe sipariş ettik hemen. Şimdi dört gözle şeftali ve mürdüm eriğinden yapılan likörümüzü bekliyoruz.

Bu arada, merak edenler için söyleyeyim bir litre kadar gelen bir şişe likörü 50 TL'ye satıyor arkadaş. İlgilenenler olursa benimle temas kursun, ben arkadaşa yönlendiririm.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba arkadasinizin iletisim bilgilerini rica edebilir miyim? Hemen almak istiyorum

Oğuz türk dedi ki...

Almak isterim nasıl alaşabiliriz.

Yorum Gönder