Edirne Kırkpınar Lokantası

Alışveriş merkezlerinin (AVM) "food-court"larında giderek daha güzel mekanlar açılmaya başlıyor. Armada'da açılan Edirne Kırkpınar Lokantası bunun son örneği.

Gruppo isimli İstanbul merkezli bir şirketin işlettiği Kırkpınar, bir kere görünüm olarak insana pozitif bir hava veriyor. Menüsü ise sulu sebze yemekleri, kebap, köfte, ciğer gibi geniş bir yelpazeye dayanıyor.

Bu arada, "lokanta" ismini kullanmaktan imtina etmeyen mekanları sanırım daha bir seviyorum. Lokanta İtalyanca, restorant ise Fransızca kökenli. Nedense seksenlerden sonra lokantanın pabucu dama atılıp, unutulur oldu. İkinci bir parantezi de "restorant" sözcüğü için açayım hazır hızımı almışken. :-) Eskiden sonunda "t" ifadesiyle geçerdi TDK sözlüklerinde, şimdi orada da "restoran" şeklinde yazılır olmuş...

Neyse, gelin biz Kırkpınar'a geri dönelim. Sulu yemekler ile kebapları henüz denemedim. Zira, benim için Edirne mutfağı denince akla ilk önce gelenler ciğer ve köfte.

Tava ciğeri fena değil. Ama meşhur Edirne ciğerini Edirne'de de yemiş biri olarak, oradaki kadar başarılı bulmadım. Ama yine de güzel bir ciğer.


Bir köfte canavarı olarak köfteyi gayet başarılı buldum. Şişman köfte isimli köftenin eti de, köfte harcı da gayet güzel. Etler zaten grubun kendi özel çiftliğinden getirtiliyormuş. Açlıktan tam tadını alamadım ama sanki köftede sarımsak kullanmamışlar gibi.

Bu arada, Edirne köftesinin şanına layık şekilde köftenin içini hafif pembe bırakıyorlarki, köfte o sulu lezzetini kaybetmesin. Eğer bundan hoşlanmıyorsanız, sipariş verirken iyice pişirmelerini isteyebilirsiniz. Ama bence çok pişirtirseniz canıııım köfteye yazık edersiniz. Köftenin tek sorunu porsiyon küçüklüğü. Şişman bile olsa dört tanecik köfteyi koca bir tabakta bir başlarına görmek, insanı haliyle daha çok acıktırıyor!  :-)


Tatlı olarak bir tür peynir tatlısı olan Hayrabolu Tatlısı ile laz böreğini gözüme kestirdim, ama sonuçta laz böreğinde karar kıldım. Ne yazık ki laz böreği pek lezzetli değildi. Özellikle böreğin iç sosu pek yavandı. Görünen o ki Kırkpınar'da tatlıyı es geçmek en iyisi...


Sulu yemekler 7 ila 10 TL arasında, köfte 8,5 TL ve ciğer 10 TL.

Armada'da yemek yiyecek yer bulmak da zorlanıyordum. Bu sebeple sanıyorum ki Kırkpınar Armada'da önemli bir boşluğu dolduruyor olacak.

Edirne Kırkpınar Lokantası
Adres: Armada AVM Ankara

Telefon: 312 219 0 519

Ankara Mahpusu'nun notu: 7/10

2 yorum:

Adsız dedi ki...

gerçekten çok güzel bir mekan, biraz tuzluca olsa da. köftesine ilaveten çorbaları, beğendileri ve keşkekleri de çok lezzetli. ayrıca işletmecisi başta olmak üzere tüm personel çok kibar ve ilgili.

Adsız dedi ki...

edırnelı olarak tava cıgerını ankara bılmıyor ancak yerınde yıyen bılıyor bende bır edırnelı olarak bu damak tadını ankaraya getırdıgınız ıcın sızlerı kutluyorum edırne cıgercısı kazım ustayla meslegıme gırmeden cok eskı yıllarda calıştım bu meslegı ıyı bılırım sıze calışmalarınızda başarılar dılerım yardıma ıhtıyac halınde yanınızdayım (sakın yanlış anlamayın ış ıstemıyorum) calışmalarınızda başarılar dılıyorum.


ısmet yavuz
emeklı polıs memuru 0506 6126743

Yorum Gönder