Büyükadalı Köfte & Piyaz

Bir Ankaralı olarak yolum İstanbul'a her düştüğünde eğer zamanım varsa vapura atlayıp bir yerlere gitmekten çocukça bir keyif alırım. Hele Adalar'a gitmek gibi uzun bir yol olursa deymeyin keyfime! :)

Adalar'a gidip de Büyük Ada'ya uğradığımda, Liman'a yakın olan ve insanın içine düşen garsonların timsah gibi kapılarda beklediği balıkçılarda yemek yemeyi pek sevmiyorum. 2004 ya da 2005 senesinde tesadüfen bir köfteci keşfettim. Balıkçılara kıyasla birazcık daha içeride olan ama yine de Liman'a pek de uzak olmayan son derece mütevazi bir yer.


Bülent ve Lale Sönmez çiftinin çalıştırdığı Büyükadalı Köfte & Piyaz adındaki bu yere, tesadüf bu ya tam da açıldıkları günlerde gitmiştim. O tarihten sonra, ne zaman Büyük Ada'ya uğrasam mutlaka orada köfte yiyorum.


Köftesi muhteşem mi? Çok sıradışı bir lezzeti olduğunu söyleyemem. Lezzeti yerinde ama sırf köfte yemek için oralara gitmeyi gerektirecek bir güzelliği yok açıkçası. Ama köftecinin o küçük, şirin hali; işletmecisi çiftin pozitif havası adaya her gittiğimde tıpış tıpış beni oraya çekiyor.

Bu arada, Bülent Bey bıyığı kesip kilo verince bambaşka bir insan olmuş; görünce tanıyamadım. Eşi Lale Hanım sevmese de bence bıyık Bülent Bey'e çok yakışıyordu. :-)


Eğer yolunuz Büyük Ada'ya düşerse, bence Sönmez çiftinin köftecisine uğrayın derim. Şahsen, "Turist kapanı" şeklindeki balıkçılarda "turistik" bir yemektense, şirin bir köftecide "sevimli" bir yemeği tercih ederim.


Büyükadalı Köfte & Piyaz
Adres: Şehit Recep Koç Cad. No: 4/B
(Akbank'ın ve PTT'nin tam karşısı)

Telefon: 216 382 7 184 - 532 488 1 190

Ankara Mahpusu'nun notu: 6/10

0 yorum:

Yorum Gönder