The Book of Eli, Greenberg

The BOOK of ELI
Denzel Washington ve Gary Oldman'lı The Book of Eli, bir "felaket-sonrası" filmi. Dünya yıkıcı bir savaş sonrasında tükenmiş ve insanlar cılız bir şekilde hayata tutunmaya çalışmaktadır. Her anlamda klişeliğe mahkum, sıkıcı bir film. Sözüm ona "din" öğesini ekleyerek diğer felaket-sonrası filmlerinden farklılaşma çalışılmış, ama bu "fark" sadece kağıt üzerinde. Kısa süre önce izlediğim benzer bir film olan The Road en azından ortamın psikolojisini daha başarrılı şekilde anlatabiliyordu...

Ankara Mahpusu'nun notu: 4/10


GREENBERG
Açıkçası, Ben Stiller öyle pek hoşlandığım bir aktör değil. Klasik bir Stiller filmi olmadığı söylenen Greenberg'ü duyunca belki iyi olabilir diye düşünmüştüm. Ama filmi görünce, hayal kırıklığına uğradım. Sanırım yapımcılar Stiller için dramatik öğeler de içeren değişik bir film yapalım diyerek yola çıkmışlar ama sonuç pek hayırlı olmamış. New York'lu bir marangoz olan ve tam anlamıyla bir "kaybeden" olan Greenberg'ün büyüdüğü şehre, LA'e dönerek abisi yokken evine göz kulak olmasını anlatan film oldukça sıkıcı. Neyse, dur bakalım film ne anlatıyor merakıyla otururken de "küt" diye bitiveriyor. Tamam, insanların hayatından kesitler anlatan filmler izlemeyi severim. Ama artık New York'lu kaybeden adam filmleri sıkmadı mı? Şahsen ben daha bilmediğim dünyaları ve hayatları anlatan filmleri görmek istiyorum...

Ankara Mahpusu'nun notu: 5/10

0 yorum:

Yorum Gönder