Bambi Cafe

Bir Ankaralı olarak Taksim'in girişindeki küçük mekanlarda satılan döner ve hamburgere hep şüpheyle bakmışımdır. Değil gidip oralarda yemek yemeyi düşünmeyi, yanlarından geçerken dahi adımlarımı hızlandırırdım.

Gelin görün ki, damağına güvendiğim bir arkadaşım günlerden bir gün bana bunlardan bir tanesini şiddetle tavsiye etti: Bambi Cafe. Adı bile bana tuhaf geldiği için normalde hayatta gidip yemek yiyeceğim bir yer değil esasında. Neyse, bir gün yolum düşünce ve aklıma da arkadaşın tavsiyesi gelince gidip oturdum Bambi'ye.


Şüphe içinde verdim siparişi: ıslak hamburger. Deneme niyetindeyim ya sadece bir tane söyledim.


Islak hamburgerleri tezgaha yakın bir cam bölmenin içine dizmişler. Artık kaç saattir orada bekletiyorlarsa... Neyse, eleman aldı hamburgeri oradan verdi önüme. Boynu bükük, pek al benisi olmayan bir hamburger var önümde. Şüphelerim iyice arttı! Korka korka attım bir ısırık. Amanınnn o ne lezzet öyle! Bir ısırık daha derken, baktım ki bitmiş hamburger! Durulur mu? Hemen bir kaç tane daha söyledim.


Mantık açısından bakılırsa, ıslak hamburger yemek akla zarar bir hadise. Bir kere, dediğim gibi cam bir bölmenin içinde uzun süre ısı verilerek bekletiliyor. İkincisi tadından belli safi yağ deposu bir yiyecek. Kolesterolü falan roket hızıyla yükselttiğine eminim. Ama mantığı bırakıp da mide açısından düşünürseniz, diyecek söz yok! :-) Akan suları kesecek bir lezzetten bahsediyorum size.

Ankara'da Bahçeli'de yapan bir yer buldum "Taksim ıslak hamburgeri" adı altında. Ama cesaret edip de yiyemedim henüz.

Bambi'de ıslak hamburger dışında dilli sandviç, kumru vesaireyi de önerdiler; ama açıkçası onlar gayet vasat geldi bana. İstanbullu arkadaşların pek bir anlatıp durduğu Patsi'ye nihayet Bambi'de denedim. Kardeşim ne bu böyle ya bildiğin patates-ekmek. Alası var Ankara'da bunun. :-)


Bu arada karışık meyve suyu içecekleri olan "atom" da gayet güzel. Aşağıdaki fotoğrafta, masum Bambiciğin arkasından zalim zalim bakan azman ise meşhur Emrah. :-)


Islak hamburger için Taksim'de diğer bir mekan olarak Kızılkayalar'ı da önerdiler ama henüz denemedim açıkçası.

Bambi'nin İstanbul'da 9-10 kadar şubesi varmış, ben sadece Taksim'dekini denediğim, için diğerleri hakkında bir fikrim yok... Bu arada kafama feci şekilde takılan bir hadise var Bambi ile alakalı olarak. Bu adamlar Walt Disney'e telif hakkı ödüyor mu yahu? Niye bir cafe'nin adı Bambi olur ki?? Bambi'nin sahipleri yakında da Pluto adıyla da bir pizzacı zinciri açacaklarmış, duymadık demeyin! :-)

Bambi Cafe Taksim
Adres: Sıraselviler Cad. No :2 Taksim İstanbul
Telefon: 212 252 8 713 - 245 3 219 - 293 2 121

Ankara Mahpusu'nun notu: 6/10

1 yorum:

Deniz dedi ki...

Kaşarlı döneri meşhur diye biliyorum. Islak hamburger ise evet asıl Kızılkayalar'da yenir.

Yorum Gönder