Yataklı Tren: Ankara - İstanbul

Yataklı trende yolculuk uzun süredir aklımda olan bir fikirdi. Acil bir görüşme için İstanbul'a gitmem gerekip de istediğim saatler için uçak bileti bulamayınca fırsat bu fırsat diye düşünüp Ankara-İstanbul arasında sefer yapan Ankara Ekspresi'nde yataklı vagon için bir bilet ayarladım hemen.

Ankara'dan da İstanbul'dan da akşam 10:30'da kalkıyor tren. Her ne kadar bilet üzerinde sabah 07:00'de diğer kente varılacağı söylense de bu iyimser tahmine inanmayın. Sabah 08:15'i buluyor varmanız. Yani bir hayli yavaş bir yolculuk oluyor.

Ankara Garı'na gitmeyeli çooook uzun zaman olmuş. Aslında, Garı gezemedim çünkü son anda yola çıktığımız için treni ucu ucuna yakalayabildim. Hemen vagonumu bulup kompartımanıma geçtim. Görüntü açıkçası beklediğimden birazcık daha kötüydü. Öncelikle kompartımandaki eşyalar bir hayli yıpranmış. Nedendir bilmem ben zihnimde 19. yüzyıl sonlarındakine benzer şık bir kompartıman hayal ediyormuşum meğerse.


Kompartıman beş metrekare civarında. Aslında şehirlerarası yolculuk için fena bir genişlik değil; uçak ve otobüs koltuklarını düşününce. Kompartımanımda küçük bir lavabo, bir mini bar ve ikili bir koltuk vardı. Koltuğun üst kısmında açılıp kapanır bir bölüm var. Bunu indirince hooop yatağınız ortaya çıkıveriyor. Eğer iki kişiyseniz bunun üstünde bir bölüm daha var, onu da açıyorsunuz ve ranza gibi altlı üstlü yatıyorsunuz.


Aklınıza gelen soruyu hemen yanıtlayayım. Yatak hiç fena değil. Belki de ben çok kötü bir yatak bekliyordum bilemiyorum, ama yatak beni şaşırtacak kadar rahattı. Tek sorun biraz kısa olması. Eğer benim gibi 1.90'dan uzunsanız bu yataklara sığmanıza pek imkan yok! :-)


Trenden ve raylardan çıkan ses başlarda insanı bir parça rahatsız etmiyor değil; ama yorgunluğunuzun gecenin karanlığına karıştıkça bu sesleri pek de umursamaz hale geliyorsunuz...


Temizlik açısından kompartıman genelde fena olmamakla birlikte lavabo rezaletti. Zaten fotoğraflardan da görmüşsünüzüdür lavabo kelimenin tam anlamıyla pislik içindeydi. Üstelik, musluğu açınca akan kahverengi tuhaf sıvı daha da ürkütücüydü! :)


Minibarda içki yok, bu yüzden bir şeyler içmek isterseniz yanınızda getirmeniz akıllıca olur. Yemek servisi olan vagona canım istemediği için uğramadım ama belki orada içki servisi vardır, bilemiyorum...


Fiyatlara gelince. Çift kişilik kompartımanda tek kişilik bilet fiyatı 85 TL. Gidiş dönüş alırsanız 80 TL oluyor. Çift kişi kalırsanız fiyat 60'ar TL, gidiş dönüş olunca ise 55'er TL.


Biletleri TCDD gişelerinden, PTT şubelerinden, TCDD yetkili acentelerinden ve TCDD'nin web sitesinden alabilirsiniz. Ben biraz tesadüfen yer buldum, çünkü genellikle bir, iki hafta önceden biletler tükeniyor. Özellikle yabancı turistlerin yoğun bir talebi varmış yataklı vagon yolculuğu için...


Bu arada son bir not, dönüş biletimi Haydarpaşa Garı'na iner inmez iptal ettirdim (Bilet tarihi ile iptal tarihi aynı gün ise %20 kesinti yapıyorlar). Aslında güzel, değişik bir yolculuk yataklı vagon seyahati. Hele bir de yanınızda sevgiliniz varsa daha da güzel olacağına eminim! :) Ama yatağa sığamadığım için uyumak gerçekten de problem oldu benim için ve bu nedenle dönüşü otobüsle yaptım.

TCDD yataklı trenleri bir elden geçirse, biraz da süreyi kısaltsa gerçekten de çok güzel bir alternatif olur yataklı trenler...

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba...
öncelikle verdiğin bilgi için tşk ederim
Ben de yataklı treni merak ediyordum. bütün meraklılığımı giderdiğin için ayrıca tşk ederim.
sevgilimle günlük bir gezi yapmak için bu yataklı treni deneyeceğiz :) tşk edrm

Adsız dedi ki...

Merhaba...
Güzel paylaşımınız için önce teşekkürler .hep aklımın bir köşesinde idi fakat ya berbat birşeyle karşılaşır ve bunu bu kadar uzun saat çekmek zorunda kalırsam diye düşünüyordum resimli olarak bunu yaşayan birinden bilgi almak güzeldi teşekkür ederim

Adsız dedi ki...

hacı madem tek problem yatamamak neden otubuse aldın bileti? otobuste daha mı kolay :D

Adsız dedi ki...

teşekkurler acıklamanız cok guzeldi kısmet bende düşünüyorum.

Yorum Gönder