Acayip Bir Şey: Bolçi

Ankara Ekspresi'ndeki yataklı tren biletimi iade edince İstanbul dönüşü için otobüs bileti aldım. Yolculuğu Ulusoy ile yaptım ve diyebilirim ki hayatımın en kötü otobüs tecrübelerinden birini yaşadım.

Ulusoy kötüleşti diyordu insanlar ama bu derece rezalet bir firma haline gelebileceğini hiç düşünmezdim. Serseri kılıklı muavini mi anlatayım, pislik içerisindeki koltukları mı, kötü servisi mi, yoksa artık yürüyen hurda haline gelmiş otobüsü mü bilemiyorum... Ankara - İstanbul hattındaki sıradan otobüs firmalarının bile kişiye özel televizyon ekranı, internet bağlantısı sunduğu bir dönemde Ulusoy tam tersi istikamete hızla gidiyor. Bir daha Ulusoy'la yolculuk mu? Asla!!!


Neyse, Ankara - İstanbul yolculuğunun klasiği tabii ki Bolu'da verilen moladır. Mola yerinde alış veriş merkezi tarzı yeni bir yer yapmışlar. Oldukça güzel. Gezinirken, Bolçi çikolata standını gördüm. Bir keresinde Feride getirmiş bu Bolçi'lerden. Adını görünce burun kıvırmıştım "bu ne yahu bolçi niye çikolata mı olur?" diye. Neredeyse paketi bile açmayacaktım önyargıdan diyeceğim ama abartı olacak, çikolata olunca dayanamam zira! :-) Ağzıma bir tane atınca akan sular durdu. Krokant pek sevmem normalde, ama adamlar öyle güzel krokantlı bir çikolata yapmış ki, insanı çıldırtıyor...

Artık o gün bugündür yolum ne zaman Bolu tarafına düşse hemen bu Bolçi'lerden alıyorum. Belki Ankara'da, İstanbul'da falan da satılıyordur ama ben görmedim henüz...


Bolçi'nin özelliği yüzde 45'nin neli ise o malzemeden içermesi. Yani fıstıklı Bolçi alırsanız bu demek oluyor ki içeriğinin yüzde 45'i fıstık. Bu zengin içeriği bol krokantla tamamlayıp üstünü de çikolata ile kaplıyorlar. Eee sonuç tam bir lezzet patlaması...

Bolulu bir pastanenin akıllıca bir girişimi çok güzel bir markaya dönüşmüş. Denk gelirseniz bir tane alıp denemenizi şiddetle öneririm. Beğenmezseniz gönderin bana! :-)

Ankara Mahpusu'nun notu: 8/10

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Ankara'da Erzincan Mandıra ve Kafkas Mağazalarında satılıyor

Adsız dedi ki...

aynen öyle adından dolayı küçümseyip o bol yağlı kalitesiz olanlardan sanmıştım ama çok yanılmışım ,bolçi acaip bir lezzet hele krokanı.4 kutu sipariş verdim,sabırsızlıkla bekliyorum

Meliha Duran dedi ki...

İstiklal Caddesi'nde Beyoğlu Çikolatası olarak satılıyor, güzeldi bence de.

Yorum Gönder