Prezi - Değişik Bir Sunum Alternatifi

Sunum hazırlamak ve sonrasında bunu sunmak kimilerine zor ve sıkıcı gelir. Nedendir bilmiyorum, ben oldum olası sunum yapmaya bayılırım! :-)

Sunum deyince akla gelen ilk program tabii ki Microsoft'un meşhur PowerPoint'i. Ama değişik bir sunum yaparak farklılaşmak isterseniz Prezi isimli alternatif sunum platformuna bir göz atın derim.

Prezi, hem web üzerinden online kullanabileceğiniz hem de programını indirerek offline çalıştırabileceğiniz bir sunum editörü. Başta PowerPoint olmak üzere benzerlerinden en önemli farkı inanılmaz zoom özelliği sayesinde baş döndürücü sunumlar hazırlayabilmeniz.


Flash tabanlı çalışan Prezi'de hazırlayacağınız sunumlar da zaten Flash olarak kaydediliyor.

Açıkçası, başlangıçta mantığına alışmak bir parça zor gelebilir. Özellikle benim gibi yoğun şekilde PowerPoint kullanmış biriyseniz Prezi'nin zoom odaklı sunum mantalitesi "hani slide nerde?" sorularını peşpeşe sormanıza sebep olabilir. :)

Fakat, Prezi'nin kullanıcı ara yüzü çok sade ve kullanışlı. Bu yüzden çok değil bir iki dakika içerisinde insan sanki yıllardır kullanıyormuş gibi sunum hazırlayabiliyor.
Font ve template çeşitliliği artırılırsa ve kullanıcıya esneklik sağlayacak özellikler bir parça çoğaltılabilirse Prezi gayet sıkı bir sunum editörü olabilir.

Prezi'yle nasıl sunumlar yapabileceğinizi anlamanın en iyi yolu web sitesinden bir kaç örneğe göz atmak olacaktır: http://www.prezi.com/

Ankara Mahpusu'nun notu: 7/10

2 yorum:

Adsız dedi ki...

çok güzel bir uygulama bu prezi, yoğun olarak kullanıyorum ben de

medine arslan dedi ki...

prezi yapılan sunumu pc ye nasıl kaydedilir masaüstüne kaydedemedim

Yorum Gönder