Özge Piknik


Bir Ankaralı olarak döner denilince aklıma düşen ilk düşüncelerden bir tanesi çocukluğumun Kızılay'ındaki pikniklerdir. Ankaralı olmayanlar bilemeyebilir, bizim burada büfe, küçük restorant tarzı yerlere "piknik" denilebiliyor. İşte ben ufak bir velet iken Ankara'da güzel döner illa ki bu pikniklerde yenirdi...


Sonra gel zaman git zaman restorant çeşitliliği arttı, tüketim trendleri farklılaştı ve piknikler unutulur oldu. Eskinin o güzel pikniklerinin imajı, "ucuz" döner satan yerler haline gelmeye başladı.

Neyse ki, anılarımı zedeleyen bu duruma karşı duran piknikler hala var. Bunlardan bir tanesi Kızılay'daki Özge Piknik. Ufacık bir mekan olduğuna, bu sıkışıklık içinde beş alt tane çalışanın kurşun askerler gibi yanyana dizili durduğuna aldanmayın. Özge Piknik'in döneri gerçekten meşhurdur.


Emrah'la bir vergi işi için Maltepe'ye gittiğimiz bir gün, "ha'di madem Özge'ye gidelim" deyiverip Özge Piknik'in minik mekanına attık kendimizi. Fotoğraflara bakıp da korkmayın diye her zaman ki gibi 1 ekmek arası 1,5 döner yerine insan gibi birer yarım söyledik! :-) Normalde açık ayran içmeyi pek sevmem ama Özge'nin hatrına ona da "doldur be abicim" dedik.


Kömür ateşinde pişen Ankara döneri her zaman ki lezzetine yakındı. Bana olması gerektiğinden bir parçacık daha tuzlu geldi, ama dert etmedim kendime. Közlenmiş biberiyle kendinden geçen döneri afiyetle yedim.


Fiyatlar, dönerin kalitesine göre gayet makul (et döner 7,5 TL). Ancak, "dandik pikniklere" kıyasla bir parça pahalı olabilir tabii...

Yolunuz Kızılay taraflarına düşerse ve dönersevenlerdenseniz Özge Piknik'e bir uğrayın derim. Ha bir de yolun karşısında Volkan Piknik var, o da başka sefere! :)

Özge Piknik
Gazi Mustafa Kemal Bulv. No:17/A

Kızılay, Ankara

312 229 8 035

Ankara Mahpusu'nun notu: 7/10

1 yorum:

Adsız dedi ki...

`merhaba. ben burayı yaklaşık 10 sene önce hosta işi iyice ticarete vurmaya başladığında keşfetmiştim.lezzetlerinden ödün vermediler.böyle yerlerin değerini bilenlerin olmasına ister istemez seviniyor insan.afiyet olsun

Yorum Gönder