Kafes Fırın

Kafes Fırın açıldığı 1994’den bu yana bana enteresan gelen bir yer olmuştur. Şimdi bir düşünün, benzinliğin içinde ve Ankara’nın en işlek yollarından Eskişehir Yolu’nun tam kenarında bir mekan açacaksınız ve de burası çok popüler hale gelecek!

Aklımı ve de akabinde mantığımı zorluyorum, ama bir türlü bu iş nasıl oluyor anlamıyorum. Kafes’i sevenlerin en önemli argümanı mekanın bir bahçesinin olması. “Açık havada yemek yemek pek keyifli oluyor!” diyorlar. Tamam, orta halli bir bahçesi var olmasına var; ama el insaf kardeşim bahçe dediğin yeşil alan bir benzinlik içerisinde. Bu da yetmemiş gibi 24 saat araçların vızır vızır geçtiği bir ana yol hemen burnunuzun dibinde. Gürültünün ve egzoz pisliğinin tam ortasında ben ne anladım bu bahçeden!


Kafes Fırın’ın lezzet anlamında en önemli özelliği bence taze tatlıları ki bunlar genelde hamurlu tatlılar. Tatlılar fena değil. Değişik zamanlarda farklı tatlılarını tatma fırsatım oldu. Ahım şahım çok bir yanları yok ama kötü değiller kesinlikle.


Bir de “kafespreosso” dedikleri bir kahve köşeleri var. Baristaları olan arkadaşla biraz kahveleri hakkında konuştum. “Çekirdekler nereden geliyor, taze kavruluyor mu, taze çekiliyorlar mı” gibi sorulara ne yazık ki tatmin edici bir yanıt alamadım...


Ana yemek alternatifleri de sunan Kafes’te bir kaç kez yemek yedim. Kafes’e olan antipatimden midir bilinmez, bence gayet sıradan bir mutfakları var.

Özetle, Ankara’yı tuhaf yapan detaylardan biri bence Kafes! Başka bir şehirde böylesine sevimsiz bir lokasyona açılan bir mekanın tutması, tutmayı bırakın müdavimleri olması hayretle karşılanır.


Eğer, Ankara gibi zaten betona boğulmuş bir kentte ben daha çok gürültü işitmek, daha çok egzoz solumak istiyorum, yemek yerken de bunlara maruz kalmadan duramam diyorsanız buyurun gidin Kafes Fırın’a...

Kafes Fırın
Eskişehir Yolu 5. kilometre No: 122
Söğütözü, Ankara

Yol Tarifi: Eskişehir yolu üzerinde giderken ODTÜ kavşağından önce yer alan OPET benzinliğinin içinde.

312 286 9 888

Ankara Mahpusu’nun notu: 5/10

16 yorum:

DAMLA - Décalage Horaire dedi ki...

Ben de burayı hep görürüm... Şimdi okuyunca da, yazdıklarınıza rağmen gitme isteği uyanmadı değil hani :)

Ankara Mahpusu dedi ki...

Gitme isteği uyandığına göre derdimi anlatamamışım demektir ah ah :-) Gitmeyin :)

Adsız dedi ki...

kesınlıkle yazılanlara katılmıyorum, çok nezih ,mutfagı temiz, çalışanlarıda güleryüzlü bir ortam mevcuttur. Gidilmesi gerekn güzel mekanlardan biri şiddetle gitmenizi tavsıye edıyorum.....

Ankara Mahpusu dedi ki...

Mekan temiz, çalışanlar güler yüzlü değil demedim ki... Gidip de bir benzin istasyonunda yemek yemek ve "huzur bulmak" bana tuhaf geliyor sadece. Ama kişisel tercih tabii...

Adsız dedi ki...

Merhabalar;
Toplum içerisinde sizin gibi yorumcuların olması Kafes Fırın gibi markalar için üst düzeylere gelmesine vasıta oluyor.Size yorumunuz için teşekkür ederiz.Çünkü Kafes Fırın ben hem evim,hem ofisim,hem de en mutlu anlarımın geçtiği ve orada olmaktan zevk duyduğum yerdir.Tatlıları ve yemekleri tek kelimiyle süper.Kahvesine gelince orada durmanızı istiyorum;büyük markalarda içtiğim kahvelerden daha iyi kahve yapıyorlar.Yurt dışında çok büyük markalarda kahve içtim ve burada aynı tadı bulduğum için Kafes Fırını tercih ediyorum.Espresso içtiğimizi anlıyoruz.Ofis arkadaşlarımla beraber öğlen sadece kahve içmek için gittiğimiz günler oluyor.Sıcak yaz günleri için soğuk ürünlerini denemenizi tavsiye ediyoruz.Kahve bilgileride çok fazla arkadaşların,özellikle bayan arkadaş zevk alarak saatlerce anlatıyor.Hatta bana bir gün latte yapmayı ögretmesi konusunda söz aldım..Size bir öneride bulunuyorum;bence Kafes Fırını tekrar ziyaret edin ve kahve,tatlı ve yemeklerle ilgili oturun sohbet edin.
Biz tercih ediyoruz ve mutluyuz.Herkesei bekliyoruz...............

seda dedi ki...

kafes fırın; dekoruyla, mekanıyla, tatlarıyla, servisiyle, çalışanlarıyla müthiş bir mekan.

egzoz dumanı, araba gürültüsü gibi şeyler hiç hissedilmiyor. otoyol kenarı olduğu için bunlar haksızca çok abartılmış.

orayı, bu kadar nezih bir mekan haline getiren her kimse başarısını tebrik ediyorum.

Ankara Mahpusu dedi ki...

Benim hala umudum var! :-) Günün birinde bana da hak veren biri çıkar elbette bu Kafes hadisesinde...

Adsız dedi ki...

fiyatları çok pahalı çalışanlar ise gerçekten ilgisiz smamimi olmayan müşteri iletişimleri var benim her gün gördüğüm olay bu kafes fırından.

adsız dedi ki...

ürünler güzel ama eski havasından eser yok herkes degişmiş eskiden daha samimi veçalışanlar arkadaş gibiydi şimdi o tadı bulamıyorum

Adsız dedi ki...

Ankara'da degisiklik pesinde kosacagiz diye burayi abartan musteri kitlesini ben de anlamiyorum. Benzin alirken, araba yikatirken takilmek icin hos bir mekan, tatlilari guzel. Ama ev, is, ozel hayata dair en guzel anilari burada yasamak yazik dogrusu..

Adsız dedi ki...

Ankara malesef tatmin edici mekan yoksunu bir şehir, son yıllarda mantar gibi türeyen mekanlara rağmen. Bu şehirde eşinizle dostunuzla çocuğunuzla gidip bahçesinde oturup temiz, kaliteli ve güleryüzlü hizmet alabileceğiniz yer yok malesef. Çukurambar, Filistin sokak, park caddesi vs. gibi yerler betonların ortasında ve gürültü içinde. Eymir gölü, papazın bağı gibi nispeten yeşillik yerler ise hizmet kalitesinden yoksun. Geriye ne kalıyor: Alışveriş merkezleri(!)?

Kafes fırına uzun süredir giderim, benzin istasyonunun ve eskişehir yolunun dibinde olması dezavantaj. Fiyatları da pahalı. Ancak yine de hoş mekan, yolunuz düşerse uğrayın tatlı yiyin yeter, ne abartarak övmeye ne de abartarak yermeye gerek var.

Ankara Mahpusu dedi ki...

Adınızı belirtmemişsiniz; ama buradaki en güzel yorumu (4/08/2012 9:12 PM) yazmışsınız. Teşekkürler.

Adsız dedi ki...

merhabalar kafes fırın olarak işlettiğiniz bu işletme tek kelimeyle harika insanların damak zevkine hitap ediyorsunuz bunun için siz çalışanlara ve size teşekkuürler her zaman gidilecek bir aile ortamı.ama bazı çalışanlar oraya yakışmıyor oranın adını kirletiyor biraz onlara dikkat etmeniz gerekir . isim vermek istemiyorum ama ben devamlı kafes fırına kahve içmeye gelirdim onu orda gördüm artık gelmiyorumç arkadaşlarımada önermiyorum.

Adsız dedi ki...

mekan olarak çok nezik ve tam bir aile ortamı kesinlikle herkesin gidebilecegi bir mekan bizlere boyle bir mekan kazandırdığınız için çok teşekkürler. ama bazı çalışanlarınız dışında müşteriye davranma şekli geçen akşam bize tuhaf geldi .sonuçta bir çalışan bende müşteriyim kasiyer bölümünde bir bayan ismini bilmiyoruz ama davranma şeklini değiştirse iyi olur daha önce görmedik herhalde yeni başladı esmer dolgun dudaklı birisi ukalalık yapısını görmeniz lazımdı neyse mekan ve kalite olarak harikasınız.tebrikler

Adsız dedi ki...

mekan on numara tam aile ortamı ama size yakışmayan sadece elamanınız sizin gibi nezik bir işletme öğle insanları nasıl çalıştırır bilemiyorum yazık oraya aileler geliyor .o elaman yakışmamış önceki çalıştığı yerden nasıl çıkmış tek kelime kasiyrinize dikkat edin (slt)ismi kısaltım

Akifozkan dedi ki...

Abartılacak bir mekan olmadığını düsünüyorum. Mekansızlık içinde uğranılabilir fakat çalışanlar ilgisiz ve bu kadar yüksek fiyatların oldugu bir yerde sevisi kendiniz yapıyorsunuz ! ilginç bir detay bence. öglen saatlerinde sırabeklemeniz gerekiyor. Yiyecek ve içeçeklerin tatları guzel diyebilirim ama bence fiyat / performans kısasında gerilerde kaliyor. Deneyip kendi notunuzu verin derim.

Yorum Gönder