Düveroğlu Kebap ve Baklava

“Ankara’nın salaş, hesaplı ve lezzetli kebapçıları nerelerdir?” diye bir soru sorulsa Düveroğlu kesin ilk üç, hadi bilemediniz beşe girer sanırım.

Eğer bilmiyorsanız önünden geçerken hiç fark etmeyebilirsiniz bile. Ziyadesiyle köhne görünümlü salaş bir mekandır çünkü. Ancak, Gaziantepli işletmecileri (Enver, Suat ve Yaman Düveroğlu) olan bu mekan Ankara’nın eski (1963) ve popüler kebapçılarındandır.


İş için civarda olunca, haydi öğle yemeğine Düveroğlu’na gidelim dedik...

Ben her zaman ki gibi sarımsaklı lahmacun ve döner söyledim. Lahmacun oldukça lezzetli. Döner zaten Düveroğlu’nda en iyi yapılan yemeklerin başında geliyor. Ama öyle sade, öyle mahzun bir servisi var ki dönerin, sanki idam mangası önünde kurşuna dizilmek üzere çıkarılmış karşınıza! Tabağa bir bakıyorsunuz döner ve pide. Evet, hepsi bu kadar!


Yahu güzel kardeşim, tamam Ankara gibi şehirde “Düveroğlu iyi kebapçıdır” şeklinde bir şartlı refleks yaratmışsınız. Müşteriniz var. İşleriniz tıkırında. Ama insan şu döneri insaniyet namına bir parça güzel servis eder.

Neyse ki yemek siparişlerinin yanında havuç rende, marul, domates ezme gibi aperatifler geliyor da döneri kuru kuru yemek zorunda kalmıyoruz. Aperatifler vasat sayılır. Dikkat çekici bir özellikleri yok.

Tavuk şişin de tadına bakıyorum. Bunun yanında insaniyet namına birazcık domates ve bir tane közlenmiş biber var! :-) Tavuğun tadı gayet iyi. Kurutmamışlar.


Altın vuruşu şöbiyet ile yapıyorum. Düveroğlu'na geldiyseniz illa ki baklava, şöbiyet bir şeyler yiyeceksiniz tatlı olarak. Bu konuda da başarılılar diyebilirim. Şöbiyetin yağı kafamda soru işareti uyandırmakla birlikte tadı hiç fena değil.


Servis genel olarak bir hayli kötü. Garson amcalar, “tutunmuş” diğer mekanlarda da olduğu gibi bedenleri orada, ruhları çok uzakta şekilde servis yapıyor. Özellikle, yoğun öğle saatlerinde garsonların ilgisini çekebilmek gerçekten maharet istiyor...

Fiyatlar lezzete kıyasla oldukça makul. Kebaplar 10 TL civarı, tatlılar ise 5 TL. Unutmadan, paket servisleri yok. Yani gidip tıpış tıpış mekanda yiyoruz ona göre! :-)

Özetle, Düveroğlu hesaplı ve makul lezzeti olan bir kebapçı arayanlar için doğru adres diyebilirim. Ama yemek yerken atmosfer, servis de önemli ya da en lezzetli kebap diyorsanız buraya gelmeniz için bir neden yok...

Düveroğlu
Gençlik Cad. No:28

Anıttepe, Ankara

312 229 7 938 - 312 230 8 121

Ankara Mahpusu’nun notu: 6/10
(Not için not :) Düveroğlu'na 7 vermiştim aslında, yorumlarda da yazıyor nedeni... Benzer şekilde bir kaç görüş daha alınca notu 7'den 6'ya düşürmek boynumun borcu oldu.)

10 yorum:

Emin dedi ki...

Abi iyi güzel yazmışsın da, yahu sen bütün bunları yiyor musun allah aşkına? Yazılarını takip ediyorum, maşallah götürüyorsun habire :))

emrah dedi ki...

emin, ben kardesi olarak rahatlikla soylebilirim ki burda yazilanlarin cok daha fazlasini goturuyor :))

Adsız dedi ki...

7 biraz bonkör olmuş.afiyet olsun.ümit

Ankara Mahpusu dedi ki...

Ümit, kesinlikle sana katılıyorum. 7 gerçekten de Düveroğlu için bir parça fazla bir puan oldu.

Tamamen duygusal nedenler var işin içinde! :) Böylesine eski bir mekan olunca, çok tarafsız yaklaşamadım. Esasında, 6 vermek daha doğru olur.

Adsız dedi ki...

eski mekanlar demişken oburcan beye de tavsiye etmiştim.kızılay da ki tavukçu restoran a bir uğrayıp hem rakınızı yudumlayın hemde bir tavuğun en güzel hali olan tavuk şişi deneyin derim.belki de müdavimisinizdir zaten.ümit

Ankara Mahpusu dedi ki...

Ümit tavsiye için teşekkürler. Tavukçu'ya uzuuunca bir süredir gitmiyorum aslında. İlk fırsatta uğrayacağım. Ama gittiğin bir ara bir kaç fotoğraf çekip yorumlarını iletirsen burada yayımlayabiliriz de.

Adsız dedi ki...

Abi bu mekan geçeken güzel çünkü
hiçbir şeyden kaçınmıyolar ve gerçeken bütün yemekleri haarika bu hali 8 bile eder yani.ben bütün yemekleri tattım.hepsi birbirinden güzel.ismimi sorarsanız ben serdar battal kib.

Adsız dedi ki...

Sitenizi yeni farkettim, yeni incelemeye başladım. Üstünüze afiyet bende epey pisboğaz sayılırım. Kendim gibide bi badim var. Anteplidir. Biz her sene baharda yani kuzu mevsiminde(!)Antepe gideriz. Bunları yazmadan önce Antepe gittiğinizle ilgili bir şeye rastlamadım belki ben kaçırdım. Antepte et-ciğer-kebap-tatlı-katmet yemediyseniz...Ben lezzetli et yedim, kebap yedim, tatlı yedim demeyiniz :) O mübarek lezzet diyarında yemek yiyenler olarak biz böyle şeyleri duyunca acıyla tebessüm ediyoruz :)Basit bir sokak tezgahı bile et kalitesi ve pişirme ustalığı yönünden Recep ustaya kafa tutar, büyük ihtimallede geçer. İmam Çağdaş, "Küşnemeci" Mehmet usta gibi yerleri saymıyorum bile, ki anlatmaya sözcükler yetmez. Tatlı bamabaşka bi olay. Antepte baklava yemediyseniz, bilinki şu ana kadar yedikleriniz şerbetli ve hamurlu sıradan tatlılardır. İlk fırsatta gidin sizde potansiyel var ! Hoşçakalın :)

Ankara Mahpusu dedi ki...

Sormayın, bir türlü Antep'e denk getiremedim yolumu. Antepli arkadaşlar ısrarla çağırıyor ama işte bir türlü gidemedim... Bu sene, sadece yemek için iki gezi yapmaya kesin kararlıyım ama: biri Antep, diğeri Hatay! :)

ruhen ruhsuz dedi ki...

sıfır hizmet var tam 5 sefer hesap istememe rağmen gelmedi kalkıp kendim ödedim beş para etmz bi yersadece isim yapmış

Yorum Gönder