Microsoft Feed Synchronization Sorunsalı!

Akşam basket maçından yorgun argın gelip kendimi eve attıktan sonra, kalan son enerjimle bilgisayarı açıp e-postalarıma bir göz atayım dedim.

Tam masumane bir şekilde posta kutumu açıyordum ki sevgili! Windows, "Microsoft Feed Synchronization" diye bir hata mesajı verip explorer penceresini kapatıverdi. "Haydaaaa bu da ne şimdi?" deyip, tekrar explorer'ı açınca bir de ne göreyim program sürekli aynı hatayı verip kapanıyor...

"Ulen virüs mi girdi acaba?" diye düşünmeye başlamışken, sorunun sadece explorer'la sınırlı olduğunu görüp birazcık olsun rahatladım. Eskiden olsa sorunu düzeltmek için icabında sabaha kadar otururdum o bilgisayarın başında. Ama artık öğrendim ki teknolojik bir sorun yaşadığımda bir iki denemenin ardından sorunu çözemiyorsam, her şeyi öylece bırakıp sonrasında sinirlerim yatışmış bir şekilde tekrar uğraşmak daha pratik oluyor (bkz. açılmayan laptop'ım bana kafayı nasıl yedirdi! :).

Ben de aynen öyle yaptım... Osmanlı Tarihi kitabımdan bir kaç sayfa okuduktan sonra yorgunluğun tadını çıkara çıkara uyudum...

Sabah kalktım baktım sorun aynen devam! Hiç bir şekilde Internet'e giremiyorum, çünkü explorer başlangıçta birazcık çalışır gibi olsa da sonrasında yine küt diye kapanıveriyor. Üstelik bilgisayarı restart yapınca da normal açılırken sorun çıkabiliyor, tam açılış ekranı geleceği sırada alet kendini reboot ediyor falan...

Ben de gelen hata mesajını not alıp işe gittim... İşte hata mesajını Microsoft'un sitesine aratınca, sorunu ve çözümü anlayıverdim.

Eğer benzer bir sorun yaşıyorsanız çözüm çok pratik! Tools'dan Internet Options'ı ve oradan da Content'i seçiyorsunuz. Gelen menüden Feed and Web Slices'a tıklıyorsunuz.


Ardından ise "Automatically check feeds and Web Slices for updates" kısmını seçili olmayan konuma getiriyorsunuz. Tuhaf bir Türkçe ifade oldu sanırım, özetle "uncheck" yapıyorsunuz! :)


Evet, hepsi bu kadar! Sorununuz halloldu bile...

Günün birinde bir Mac alsam da Windows derdimin sona erdiği o kutsal günleri görebilsem! :-)

Pek mühimsiz not: Bu yazıdaki görüntüleri, şu an kullandığım bilgisayarda başka bir alternatif olmadığı için MS Paint ile kaydettim. Ne kadar kazma bir program olduğunu unutmuşum... :-)

4 yorum:

emrah dedi ki...

aman benim bil.i bozma da kendininkine ne yaparsan yap :))

Ankara Mahpusu dedi ki...

Bir şey olmaz, gönlünü ferah tut sen! :)

Adsız dedi ki...

tools a nereden giriyoruz

celal1951 dedi ki...

Bu sorun bugün başıma geldi. Sorunu google'den aratıp sizin çözümü gördüm. Yazdıklarınız ingilizce ama biraz bilgisayar bilen bunun "İnternet Özellikleri/İçerik/Ayarlar" olduğunu anlıyor.
Teşekkür ederim .

Yorum Gönder