Dell'di Geçti!

1987'den bu yana bilgisayar kullanıyorum. 23 koca yıl! Ve bu süre boyunca tek bir bilgisayarıma bir kez dahi olsun format atmak zorunda kalmamıştım... Ta ki 2 hafta önce Dell marka laptop'ım kafayı sıyırana kadar!

Her şey kara bir pazartesi günü oldu... Sabah kalktıktan sonra güzide laptop'ımı açıp mail'lerime baktım ve güzel güzel kapatıp işe gittim. Tabii "mail'lere bakma" bağımlılığımdan dolayı eve gelince tekrar açayım dedim. Bilgisayar sakin sakin açıldı ama tam Windows masa üstü ekranı geleceği sırada kendiliğinden reset attı. Hooop tekrar boot ekranına dön!
Bundan sonra ne denediysem para etmedi. Tam 2 haftadır Ankara Mahpusu'na tek kelime yazamayışımın nedeni de bu! İşyerinde çok yoğun bir dönemdi hiç vaktim yoktu. Eve geldiğimde ise laptop'ın başına oturup aklıma gelen her şeyi deneyerek bir an önce laptop'ımı hayata döndürmek için çabalayıp durdum.

Önce ram ya da harddisk'ten kaynaklanan donanımsal bir sorun mu var diye boot test'inden onları kontrol ettim. Sonra bunları söküp tekrar taktım ki temassızlık falan gibi bir sorun varsa çözebilirim diye... Baktım bunlarla hallolmuyor demek ki sistem dosyalarından biri göçtü diye düşünüp recovery console ile açıp check disk başta yapılabilecek her şeyi denedim. Bu arada işin gıcık yanı alet Safe Mode'da açılmıyordu.

Windows CD'si ile repair yapmak falan derken iki koca hafta boyunca her türlü numarayı denedim. Nihayetinde 23 yılın ardından hayatımda ilk kez bir bilgisayarıma format atmak zorunda kaldım! :( Kendimi öyle kötü ve aciz hissettim ki anlatamam... Ah be felek bana bu günü de gösterdin!

Neyse ki bir kaç önce bir yedek almıştım, kaybettiğim pek bilgi olmadı. Yılların emeğiyle oluşturulmuş el emeği göz nuru müzik arşivim hariç! :-(

Bu arada Dell'in ne kadar gıcık bir firma olduğunu bu format hadisesiyle gayet güzel anladım. Laptop'la beraber en ufak bir kurulum CD'si vermemişler meğer! İnsan bir Windows kurulum CD'si ile laptop'ın driver'larının olduğu bir CD koymaz mı? El insaf! Kaç kuruş artacak maliyetiniz, 1 TL mi? Zor durumda hayat kurtaracak bir detaymış bu, zor yoldan öğrenmiş oldum. Mesela Dell laptop'ı aldığımız sıralarda Feride'ye de HP marka bir laptop almıştık. HP'nin o zaman verdiği CD'lere bir göz attım. Adamlar Nero'sundan, driver'larına, Windows'una kadar yaklaşık 10 tane CD vermişler...

Kısacası, Dell belki fiyat olarak cazip görünüyor ama kesinlikle sineğin yağını çıkartma zihniyetinde. Bir daha da dellensem bile Dell'e kendimi deldirtmem arkadaş! :)

3 yorum:

Oburcan dedi ki...

Kisisel deneyimlerime dayanarak soyluyorum, al birini vur otekine. Hp'de aslinda cok farkli degil. Yillar once hp palm kullanirken kaybolan kalemi icin 3 hafta bekletmislerdi. Ufacik plastik kalemi bile stokta bulundurmuyorlar, belcika'dan siparisle geliyor.uzik arsivi konusunda yardimci olabilirim :)

Ankara Mahpusu dedi ki...

Oburcan arşivi hafiften tekrar oluşturmaya başladım, her türlü katkıya açığım :)

Oburcan dedi ki...

Tercihleri alayım,üzerinde çalışalım :)

Yorum Gönder