Veda - Atatürk

Zülfü Livaneli'nin Atatürk filmi Veda'yı izledik geçen akşam. Zülfü abimizin hem yazıp hem yönettiği film, yaveri Salih Bozok'un bakış açısından Atatürk'ün tüm hayatını anlatıyor.

Veda Can Dündar'ın Mustafa'sı ile kıyaslanırken beyaz perdeye gelen Dersimiz Atatürk filmi ile Atatürk konulu filmlerde bir enflasyon oldu... Her üç filmde de beni rahatsız eden, eleştirdiğim önemli noktalar var, ama ne olursa olsun Atatürk konusundaki filmlerin sayısının artmasını iyi bir gelişme olarak buluyorum... Zamanla, Atatürk'ün tüm hayatı yerine belirli dönemlerine odaklanan filmlere de sıra gelecek bence. Mesela, sadece Çanakkale'de Mustafa Kemal ya da sadece Kurtuluş Savaşı yıllarındaki Atatürk portreleri gibi...

Veda'ya gelecek olursak... Film, mümkün olduğunca geniş bir hedef kitleye hitap edebilmek adına sanırım biraz "yüzeysel" tutulmuş. Atatürk hakkında artık hemen herkesin bildiği bir takım olaylara dayanıyor. Ama küçük bir çocuk gözüyle düşünüyorum da, çok keyif alınarak izlenebilecek bir film aslında...

Oyunculuklardan öyle çok göze çarpan, akılda kalıcı bir performans yoktu benim açımdan. Bu arada, Atatürk'ün çocukluğunu oynayan küçük oyuncu bence süper iticiydi, yanlış bir seçim olmuş. Atatürk'ü, Dersimiz Atatürk'te olduğu gibi aşırı makyaja boğmamışlar. Ki bu da oyuncunun daha iyi bir performans sergilemesi için imkan tanımış...

Bu arada filmi CEPA'da izledik. İzlemez olsaydık... Ses izolasyonu rezaletti. Yan salondan gümbür gümbür efektler geldi. Kapıyı açık bırakıp durdular, dışarıdan sesler geldi. Gösterim sırasında ışıkları yaktılar. Dakikalar boyunca reklam izlemek zorunda kaldık... Bir daha uzun süre kolay kolay CEPA'da film izleyeceğimi sanmıyorum...

Ankara Mahpusu'nun notu: 6/10

1 yorum:

emrah dedi ki...

cepa koltuklarına oturmam ben 1 daha kolay kolay :) gnctrkcll'liler sagolsun :D

Yorum Gönder