Takım Elbise Satın Alma İpuçları

Evet bu giyim hadisesini yazmaya kendimi biraz fazla kaptırdım sanırım! :) Aslında, öyle giyime kuşama süper dikkat eden biri değilim... Ama uzun bir aradan sonra kendime takım elbise ve blazer ceket almak için mağazaları gezdiğimde, satıcıların bile bu konularda ne kadar bilgisiz ve umursamaz olduğunu görünce yazmadan edemiyorum.

Blazer ceket alırken yaşadıklarımın benzerini takım elbise alırken de tecrübe ettim. Benim için ilk zorluk zaten bedende başlıyor. Erkek takım elbisesinde kıyafetin boyutunu gösteren iki ölçü var. Biri daha çok eni gösteren ve beden ölçüsü denilen hadise. Mesela ben 52 beden giyiyorum. Diğer ölçü ise drop ölçüsü olarka anlatılan ve boyu gösteren ölçüdür. Drop ölçüsü 4, 6 ve 8'dir genelde. İtalyan kesim takımlarda ise 7 gibi ara drop ölçüleri de olabilir.

Zati aliniz 8 drop 52 beden giydiği için takım elbise alırken biraz zorlanır. Zira, özellikle de indirim dönemiyse 8 drop giyenlere hitap eden takım sayısı pek az olur. Üstüne üstlük var olan 8 drop takım elbiselerde genelde düz siyah, lacivert, gri ve füme ile sınırlı olur. Yani, değişik bir alternatif bulmak zordur bu bedende.

Neyse, gelelim takım elbise tavsiyelerine! :)

1) Takım elbiseyi ne amaçla alacağınız önemli. Eğer ofiste kullanmak, düğün ya da cenaze gibi resmi yerlerde giymek için alıyorsanız tavsiyem klasik kesimlerin dışına pek çıkmamanız yönünde olur. Klasik kesim takım elbisede ceket yakasının açı ve uzunlukları eşit olmalıdır.

2) Takım elbisenin kesimi ve deseni vücud yapınızla uyumlu olsa iyi olur! :) Mesela, çok düz kesim bir ceket size kare bir görünüş verir ve örneğin eğer iri biriyseniz böyle bir görünüm iyi durmaz. Veyahut, düz çizgili bir takım sizi olduğunuzdan uzun gösterir. Boyunuz kısaysa bu tür takımlar size daha iyi bir görünüm sağlar.

3) Ekose desenli takımlardan uzak durun derim, tabii yaşlı büyükbabalar gibi görünmek istiyorsanız tercih sizin! :)

4) Çok belirgin deseni olan takımlar fazla iddialı durur. Kişisel olarak ben bu tarz takımları pek sevmiyorum...

5) Ceket kolunun sonlarında dört tane dip dibe düğme olur. Bunlara buttoni bacine yani İtalyanca öpüşen düğmeler denir. Klasik bir takım elbise alıyorsanız mutlaka buttoni bacine ve mümkünse dörder tane olsun.

6) Ceketin koltuk altı kısmında sous bras olup olmadığını öğrenin. Sous bras'lı ceketlerde koltuk altı kısmına sabun kristalleri konmuş olur ve bu kristaller cekete sinen kötü kokuları emer.

7) Eğer klasik bir takım alıyorsanız ceket tek yırtmaçlı olsa daha iyi olur. Çift yırtmaç daha pratik olsa da daha az resmidir.

8) Eğer hazır bir takım alıyorsanız yani takımınızı terziye diktirmiyorsanız ceket ve pantolon üzerinde tadilat gerektirmeyen bir model bulmaya dikkat edin. "Makas yiyen" bir hazır takım, orijinalliğini kaybeder.

9) Ceketin kol boyu önemli bir detaydır. Genel kural olarak, gömlek manşeti, ceket kolunu 2 cm kadar geçmeli. Bu da ceket kolunun yaklaşık olarak baş parmak birinci eklemine denk gelir.

10) Pek çok takım elbise yan dış cepleri ile bazı iç ceplerinin ağızları hafifçe dikilerek kapatılmış  olarak satılır. Takımı aldıktan sonra ceketin yan dış ceplerini açmayın. Yoksa kısa sürede deforme olup, ceketin görünümünü bozabilir...

11) Ceketin kol kısmına kumaş bilgisini gösterir bir etiket konmuş olabilir. Giymeden önce bunu mutlaka sökün!

12) Takım alırken üzerinizde nasıl durduğu tabii çok önemli. Ama kumaşı da ihmal etmeyin! Kumaşı gösteren etiket genelde ceketin iç cebinde olur. Buna bir göz atın. Kumaş neden yapılmış bakın. İyi bir takım elbise 100% yünden olur genellikle.

 
Eğer, kumaş çok iyi bir üreticiden geliyorsa ayrıca iç kısımda veyahut kol kısmında kumaş üreticisinin logosunu gösteren bir etiket olabilir. Aşağıdaki fotoğrafta olduğu gibi.

13) Takım elbise oturup kalktığınızda, kollarınızı uzattığınızda ne dar gelmeli ne de çok bol...

14) Son tavsiye! :-) Takım elbiseyi mutlaka deneyerek, iyice içinize sindirerek alın! Bir takım elbise almak az buz bir şey değil, dünyanın parasını sayacaksınız... Tam olarak beğenmediğiniz bir takım alırsanız, 2 gün giyer sonra bir köşeye kaldırırsınız. Veyahut her giydiğinizde canınız sıkılır. Üşenmeyin, 10 defa giyin çıkartın, arkadaşlarınızın fikrini alın. Ama alacağınız takım elbise içinize sinsin!!

36 yorum:

murat selvi dedi ki...

ellerine sağlık, bu konuda hiç tecrübesi olmayanlar için oldukca açıklayıcı bir yazı olmuş.

Ankara Mahpusu dedi ki...

Beğenmenize sevindim, teşekkürler.

murat selvi dedi ki...

ilk takım elbisemi aldım çok araştırdım ama en güzelini ve içime sineni aldım network 48 beden 6 drop slim fit siyah muhtesem gercekten..

Ankara Mahpusu dedi ki...

Murat güzel bir tercih yapmışssın anlaşılan, takım elbiseni güle güle giy.

Adsız dedi ki...

çok teşekkürler, o kadar bilgilendirici ki

Adsız dedi ki...

tesekkürler

Adsız dedi ki...

Bilgiler için teşekkürler..Bende bir 52 beden 8 drop kullanıcısı olarak elbise bulmakta oldukça zorlanıyorum.ayrıca gömlek kolları konusunda da aynı sıkıntı var. takım elbiseye uygun dar kesim gömlek ya da siyah-lacivert takımdan farklı alternatifler bulabileceğim yerler varsa haberdar olmak isterim:)Teşekkürler...

Ankara Mahpusu dedi ki...

Ne yazk ki, takım elbisede farklı alternatifler bulmak; hele ki 8 drop için çok mümkün değil. Artık ben de o kadar sıkıldım ve zorlanıyorum ki, kendi ölçülerim için gömlek ve takım elbise dikecek iyi bir terzi arıyorum. Bulursam, burada yazarım :)

Adsız dedi ki...

teşekkürler. gerçekten çok değerli bilgiler paylaşmısınız.

Adsız dedi ki...

Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler. Saygılarımla.

Adsız dedi ki...

selamlar, bende 52/8 kullananlardanım, MARENGO giyim de özel isteğe göre 8 drop yaptırdım harika oldu, sağolsunlar...tavsiye ederimm.

Adsız dedi ki...

Ankara'dan bir 8 drop / 52 beden kullanıcısı daha! Aslında fiziken en ideal görüntü bizim bedenimiz, manken gibi. Ama koskoca Ankamall + Kentpark + Cepa avmlerinde toplam 3 tane drop 8 takım çıktı karşıma. Resmen hayata küstüm. Hiçbiri de bir şeye benzemiyordu kusura bakmasınlar.

Adsız dedi ki...

gerçekten uzun boylu olmak zor iş bu ülkede, dün lazım oldu 8 drop takım elbise bakındım koskoca forum marmara ve istanbulda 2-3 magazada buldum bulduklarımda ya paça boyu olmadı yada kol boyu sorun oldu. keşke uygun fiyata özel sipraiş verebileceğimiz magazalar olsa...

Adsız dedi ki...

hatemoğlu 7-8 drop satıyormuş
http://www.aksam.com.tr/hatemoglu-genclesiyor--64140h.html

Adsız dedi ki...

en çok satan 54 beden 6 dropdur.

Adsız dedi ki...

bi de tam tersi var.. ben de takım elbise bulmada sıkıntı cekiyorum benm de 46 beden 6 drop slim fit :) herkesin bi derdi var tabi :)

Adsız dedi ki...

ceket alırken drop ölçüsü önemli. boyunuz 1,75 altı ise 4 drop 1,75-1,80 arası ise 6 drop 1,80 den yukarı ise 8 drop uygun olur. Elbet vücut tipi de önemli. Bunun için en uygunu deneyerek almak yazıda da belirtildiği gibi.

Adsız dedi ki...

çok teşekkürler paylaşımlarınız için

Tugce dedi ki...

merhaba, 8 drop 52 beden lik erkek arkadaşım var da, acaba nerden takım elbise alış verişi yapıyorsunuz, inanın (bilirsiniz )çok zorlanıyorz :)

Ankara Mahpusu dedi ki...

Tuğçe merhaba,
Ne yazık ki 8 Drop-52 Beden giyen bir erkek için takım elbise almak zor bir olay. Bu sezon çok istememe rağmen takım elbise alamadım mesela.

Genellikle Network, Sarar ve Cacharel'den alıyorum takımlarımı. En iyi yöntem, sezon indirimi başlamadan önce almak istediğiniz elbiseyi belirleyip indirim başlar başlamaz gidip almak. Eğer sonralara kalırsanız 8 drop güzel takım elbise bulmak bir hayli zor oluyor.

Bol şans :)

Anlatbana dedi ki...

TEŞEKÜRLER 500 TL VERİP HAYATIMDA İLK KEZ TAKIM ALDIM İÇİME HİÇ SİNMEDİ TECUBESIZ OLMAMDAN BU SEFERLIK HAVAYA SAYDIK BAKALIM IKINCISINDE GUZEL BİŞEY ALALIM

Adsız dedi ki...

arkadaşlar ben daha 3gün oldu takım elbise alalı gerçekten güzeller uzun boylu oldugum için 8drop oluyor osmanbeyde utes magazası var %80 ve %100 yün verdigim parayada degdi 250 ve 350 arası fiatları var aşırı para verilmez daha uygun orası

eyp ozkr dedi ki...

slm ben 54 beden gıyıyorum ama bu bedende etek boyu cok uzun ye bol oluyor 52 beden aldıgımda ıse omuz ve kolları kısa gelıyo uzerıme gore tam bır takım bulamıyorum ne yapmam larım yardımcı olunura sevınırım acil..

Mehmet zahid Yılmaz dedi ki...

Merhaba , 1,94 boyum var yaşım 17 okulda ve günlük kullanım için Blazer ceket aradım Kiğılı-sarar-ds damat-altın yildiz bu 4 tanesindede kol boyunda problem yaşadım :( Anlamadığım şeyse bu markaların kendi mankenleri en az 1.90 geniş omuzlu zaten adı üstünde manken onlara göre oluyorda bana goresi niye yok ozel dikim mi onların ki ? ASIL BLAZER DEDİĞİMİZ ŞEY UZUN BOYLU FİT İNSANLARA OLMASI LAZIM :S

ÖZHAN BATÇIOĞLU dedi ki...

çok güzel bi yazı öncelikle bunun için elinize sağlık ancak aklıma takılan bişey var örneğin kumaş karışımları oluyor örneğin yüzde 70 yün yüzde 30 polyster gibi bunlar bir dezavantaj yaratır mı yada diğer bileşimler en azından alırken fiyat-bileşim-kullanılabiirlik açısından değerlendirmek için

Karluk dedi ki...

bu yazıyı gözden geçirilmiş baskı yapsak da gözden geçirseniz yayınlasak ne kadar sevinirdim... :)

Baver Sebatlı dedi ki...

merhaba 1.85 80 kiloyum 50 beden 6 drop spor kesim ceket bana olur mu ?

Adsız dedi ki...

Merhaba arkadaşlar , eğer 8 drop giyenler birlik olabilirsek istedımız modellerde takım elbise uretirler.150-200 kişi imza toplayıp yada mail atıp bir takım elbise üreticisine talebimizi belirtirsek kesin üretım yaparlar.bence bu konuda heb beraber talebimizi belirtmemiz lazım.

Ahmet YARİÇİ dedi ki...

Arkadaşa bazı konularda katılmakla beraber bazı bilgilerine katılmıyorum.Kumaş karışımı takım elbisede önemlidir ideal kumaş %70 yün %30 poly dir.Ancak gelişen teknoloji ile daha dayanıklı kumaşlar yapılmaktadır %80 yün %10polyamid %10 Trevıra karışımlar daha dayanıklıdır.Arkadaşın resimde gösterdiği %100 yün 110 S aslında çok kaliteli bir kumaş değildir.110 s dokuma sıklığını gösterir %100 yün takımlarda en az 150 S dokuma olmalıdır.110s kumaş 1 yıl içinde paçavraya dönüşür.Diz yapar..%100 yün kumaşlar sağlıklıdır organiktir ama risklidir.Lekelere karşı dayanıklı değildir.polyamide karışımlar dayanıklılığı artırır.trevira bakteri ve kir tutmayı aza indirir nefes aldırır.

Adsız dedi ki...

boyu uzunlar için durum öyle ama boyu kısalar içinde durum aynı:)
hiç takım elbisem olmadı çok istiyorum ama bedenime uygun bulabilir miyim bilemedim:(

Hamza Kozak dedi ki...

8 Drop 50 beden takım elbise kullanıyorum,şimdiye kadar hiçbir zaman istediğim rengi alamadım.Hatta mağazaya girdiğimde satış görevlisi baştan size göre yok diyebiliyor.

oğuzhan orhan dedi ki...

%53 polyester %43 yün %4 elasten kullanılmış italyan kesim 2014 sezonu için takım elbiseye 500 tl verdim iyimi acaba

Adsız dedi ki...

1.83 Boy 97 Kiloyum. Bugun Abdullah Kığlıdan 54- 7 Drop Aldım Çok Hoş. Büyük Beden Arıyanlara Tavsiye Ederim

cengizhan hasman dedi ki...

Yanlış bilgi 110 150 s gibi değerler dokuma sıklığını değil dokumada kullanılan ipliğin kalınlığını gösterir ve rakam arttıkça iplik incelir ve takım elbise hafifler ama fiyat artar.ama yıpranma süresi azalır daha çabuk kırışır. Ancak yün miktarı ne kadar yüksekse bir askıya asıldığında o kadar çabuk kırışıklıklar kendiliğinden düzelir.adminin paylaştığı etiketteki takımın değerleri oldukça iyidir.ama markadan markaya fark eder.mesela ramsey drago 110 s ve %100 yün elbisede diz yapma ve 1 yılda dağılma olayını asla göremezsiniz.ama daha basit markalarda kalitesiz üretim ve malzemeden dolayı bu olabilir. 2 .si 150s iyidir ancak daha çabuk kırışır ve yıpranır.
Ama network feel 150's serisi kalitelidir.zaten bu ramsey drago 110's ve network feel 150's neredeyse aynı kalitededir hatta ramseyin dikiş kalitesi daha fazladır. Yurt içi ve dışında özellikle iş adamları ve siyasetçilerin ilk tercihleri arasında ramsey elbiseleri gelir.selamla

cengizhan hasman dedi ki...

Takım elbiselerin etiketlerinde “Super 120’S” gibi ibareler görebilirsiniz. Bu rakam aslen, bir pound (yaklaşık yarım kilogram) yünden çıkan çile adedini gösteren eski bir ölçü birimidir. Yün iplikleri inceldikçe çıkacak çile sayısı artacağı için, “ipliğin inceliği” olarak düşünülebilir. Günümüzde yaygın olarak kumaşın dokumasındaki iplik sayısı anlamında da kullanılır.
“Super S” rakamı ne kadar yüksekse, kumaşın dokumasında kullanılan iplikler o kadar incedir

Yüksek değerler, genel olarak yünün ve buna bağlı olarak da kumaşın kalitesi ile ilişkilendirilmekle birlikte, kaliteyi etkileyen başka faktörler de (yünün rengi, sağlamlığı, dokuma yöntemi, vb.) bulunduğundan, kesin bir yargıda bulunmamak gerekir.

İnce ipliklerden dokunan bir kumaş, hafif ve yumuşaktır; kullanımda ipek benzeri bir hissiyat verir. Buna karşın, ipek gibi hassastır ve kolay buruşmaya elverişlidir. Yıpranmaya ve zedelenmeye daha yatkın olduğu için, günlük kullanımlarda 150’S ve üzerini şahsen tercih etmem; 120’S kumaşı gayet tatmin edici bulurum. Yine de, özel günlerde giyildiğim siyah takım elbisem için 150’S tercih ettiğimi belirteyim.
“Super 120’S” kumaş yeterlidir, fazlasını zorlamaya gerek yoktur

cengizhan hasman dedi ki...

Kaşmir ve angora, kumaşa yumuşaklık ve güzel bir dokunuş veren, ancak normal yüne göre daha pahalı olan yün türleridir. Kumaşın yapısında bu tip kaliteli yünlerin herhangi bir oranda bulunması bence iyidir, hoştur.
Keten ve takım elbise kelimeleri bana göre aynı cümlede bile kullanılmamalı; bu yüzden bu alternatifi doğrudan pas geçiyorum.
Kadife de, takım elbise olarak değil; ancak tek ceket ya da pantolon olarak gardırobumda yer bulabilir (Hâlihazırda o şekilde bile yok).
Takım elbise için ideal kumaş %100 yün (merinos, kaşmir, angora, vb.), ya da az bir oranda ipek ile karıştırılmış yündür

Yorum Gönder