Takım Elbise Bakımı

Geçen gün bir arkadaşım 10 yıllık (yazıyla on, evet evet on! :) takım elbiseme bakıp da "ne güzel, yeni mi aldın?" diyene kadar ben de bir gariplik olduğunun farkında değildim! İnanın değildim...

Ben, herkesin kendim gibi olduğunu düşünüyordum. İnsanların takım elbiselerine dikkat ettiğini, böylece uzuuuun yıllar güzel güzel giydiğini sandığım o saf dünyamda mutlu mesut yaşıyordum! :-)

Meğerse, bazı insanların takım elbisesi bir iki yıla kalmadan paçavraya dönüyormuş. İşte size Ankara Mahpusu'ndan tecrübeyle sabit takım elbise tiyoları:

1) Giymediğiniz bir takım mutlaka ama mutlaka askıda durmalı. Mümkünse ahşap askı kullanın.

2) Bir takım elbiseyi hayat memat meselesi olmadığı sürece iki gün üst üste KESİNLİKLE giymeyin. Sık giydiğiniz takım elbise "yorulacak" ve görüntüsündeki muntazamlığı kaybedecektir...

3) Takım elbisenizi -özellikle de ceketi- katiyen YIKAMAYIN. Sadece ve sadece kuru temizleme. Ama onu da çok sık değil!!! Hele ki kaliteli bir takımınızı kuru temizlemeciye bırakcaksanız, mutlaka daha önceden çalıştığınız ve düzgün iş yaptığına inandığınız bir temizlemeci olsun!

4) Uzun süre giymeyeceğiniz takım elbiseleri kılıfa (gamboç) koyun ve mümkünse bir kaç ayda bir havalandırın.

5) Gün içinde giydiğiniz takım elbiseyi direkt olarak askıya asıp dolaba kaldırmayın. Düzgün bir şekilde bir kenara koyun ya da dilsiz uşağa asın. Bırakın takımınız biraz "hava" alsın.

6) Sabah kalktınız, jilet gibi takımınızı giydiniz ve işe geldiniz. İşler her zaman ki gibi yoğun. Bu yoğunluğun içine dalmadan önce ceketinizi çıkartıp bir askıya asın. Siz çalışırken bırakın o bir köşede dinlensin! :)

7) Takım elbise götürmeniz gereken yolculuklar için nispeten daha ucuz ya da eskimiş takımlarınızı tercih edin. İster bavula koyun, ister kılıfta taşıyın ya da isterseniz üzerinizde olsun; seyahat bir takım elbiseyi "hırpalar".

0 yorum:

Yorum Gönder