Blazer Ceket Nasıl Alınır?

Tamam! Kabul ediyorum. Biraz ukala bir başlık oldu. Hatta şunu da kabul edeyim peşinen, bu yazı biraz "burnu havada" olacak. Zira, söz konusu takım elbiseler, ceketler olunca biraz İngilizleşiyorum galiba! :-)

Blazer bir ceket almak için Ankara'daki bir alış veriş merkezine gittim ve Sarar, Network, Dufy, Bisse, W, Cacharel derken takım elbise satan neredeyse tüm mağazaları dolaştım...

Aslında, alış veriş yaparken çok fazla gezmekten hoşlanmıyorum. Biliyorum biraz önyargılıyım ama genellikle belirli ürünler için tercih ettiğim belirli markalar olur. Mesela takım elbise, gömlek, kravat vs. için genellikle W, Network ve Sarar üçlüsüne giderim. Daha doğrusu giderdim! Zira W üç, dört yıl öncesine kadar fiyat/performans olarak harika bir markayken artık kalite olarak çok geriye gitmiş durumda. Network ve Sarar da -W kadar olmasa da- bence ürün kalitesi açısından kesinlikle eskisi gibi iyi değil...

İşin bir de tabii satıcılar kısmı var. Takım elbisenin detaylarından, inceliklerinden anlamayan, müşteriye güler yüzle yaklaşmayan bu kadar "kazma" adamı nereden bulup işe alıyorlar? Ha'di işe aldınız diyelim yahu hiç mi bakmıyorsunuz bu adamlar nasıl satış yapıyor diye?

Neyse, sonuçta hem ürünler hoşuma gitmedi hem satıcıların hallerinden rahatsız oldum derken kalakaldım... Aklımda olmamasına rağmen, en son Cacharel'e de uğrayayım dedim. Normalde oraya hemen hiç gitmiyorum, çünkü Armada'daki en uyuz satış personeline sahipler. Şansıma, Özgür Bey adında hiç de Cacharel'deki diğer "sözüm ona" satış elemanlarına benzemeyen düzgün birine denk geldim.

Cacharel'im blazer ceketi kumaş ve kesim olarak istediğim gibiydi. Gerçi, kol düğmeleri açıkçası pek kaliteli değildi ve bir blazer ceketin en önemli detayı bence düğmelerin kalitesidir. Ki bu da kullanılan malzeme ve üzerindeki desenle belli olur. Cacharel'deki blazer ceketin düğmeleri sarı metalimsi ama metal olmayan bir maddeden yapılmış ve pek kalitesizdi. Allahtan düz çizgiler güzel bir sadelik yaratıyordu da görünüm olarak durumu kurtarıyorlardı. Ama, eğer güzel blazer düğmeleri bulabilirsem, ilk fırsatta düğmeleri değiştirmeyi düşünüyorum.

Peki Blazer ceket alırken neye dikkat etmeli insan? Hazır konu düğmeden açılmışken, bence ilk bakacağınız şeylerden biri düğme olmalı. Çoğu insan için önemli olmayabilir; ama bir blazer ceketi blazer yapan detay bence hiç kuşkusuz düğmedir. Kaliteli bir malzemeden yapılmamış ve güzel bir desene sahip olmayan düğmeler kaliteli bir Blazer'ı taşıyamaz.

Sonrasında, ceketi ne için giyeceğinize bağlı olarak kumaş türü ve kesim geliyor. Eğer blazer'ınızı resmi ortamlarda giyecekseniz yün gabardin iyi bir seçim olur. Yok eğer daha spora yakın bir blazer arıyorsanız pamuk ve flanel; eğer yazlık olarak düşünüyorsanız da keten kumaş daha iyi olabilir.

Renk tamamen tercihinize kalmış. Gerçi pek de bir alternatif yok esasında ama benim blazer'daki ilk tercihim hep lacivertten yana...

Son olarak, eğer Blazer'ınızı iş, davet gibi resmi ortamlarda giyecekseniz ise klasik kesimden taviz vermeyin derim.

10 yorum:

Berk Akhan dedi ki...

Tam da aradığım yazı! Blazer ceket hakkında her şeyi yazmışsınız hocam teşekkürler. Keşke erkek giyim hakkında her konuda yazsanız.

Adsız dedi ki...

hocam sonuna kadar katılıyorum,güzel bir inceleme

linguisticsfc dedi ki...

peki bunun altına kravat takılması gerekiyorsa veya kravatın zorunlu olduğu bir ortama gidecekseniz uygun mu olur yoksa blazer ceketin altına kravat komik mi durur?

Ankara Mahpusu dedi ki...

Blazer ceketin güzel yanı hemen her türlü kombinasyonla giyilebilmesi. Kravatla ya da kravatsız rahatlıkla giyebilirsiniz.

Kumaş pantolon ve kravat ile hemen her türlü iş/resmi ortamda blazer ceketi giyebileceğiniz gibi spor bir kravat ve kanvas pantalon/jean ile de giyebilirsiniz.

blazer ceket arması dedi ki...

İnanın yazınızı okurken bile ben şaşırdım çok iyi tanıtım yapılmış.

Adsız dedi ki...

bir bayan olarak benimde okumam güzel oldu.öok güzel yerlere dikkat çekmişsiniz.teşekkürler...

özlem06 dedi ki...

çok teşekkür edrerim.diğer konulardada yorumlarınızı ve fikirlerinizi öğrenmek isterim.

Adsız dedi ki...

zara tek geçerim

Adsız dedi ki...

yukarıda dediğiniz tüm markaları bugün dolaştım.. fiyat aralığı 300-500 arası... cep yakar.

Ankara Mahpusu dedi ki...

Ne yazık ki :(

Yorum Gönder