Gölgesizler (Film)

Hasan Ali Topbaş'ın Gölgesizler romanını açıkçası pek zevk alarak ve kolaylıkla okumadım. İçinde bulunduğum ruh halinden mi, Topbaş'ın anlatımında sık sık öne çıkan benzetimlerden aşırı rahatsız olmamdan mıydı bilemiyorum. Neden her ne olursa olsun, kitap bana çok zevk vermemişti...

Ancak, yine de Ümit Ünal'ın hem senaryosunu yazdığı hem de yönettiği ve romandan uyarlanan Gölgesizler filmini açıkçası çok merak ediyordum. Zira, o ince kitaptaki ağır tümceleri beyaz perdeye taşımak kolay olmasa gerek diye düşündüm hep.

Ümit Ünal, senaryo anlamında çok üretken olmasa da Teyzem, Piano Piano Bacaksız gibi güzel senaryolara imza atmış bir isim. Yönetmenliğe ise daha sonradan başlamış ve bu konuda da nicelik olarak çok üretken değil...

Film Gölgesizler'i sanırım kitaptan daha çok sevdim. Ümit Ünal'ın anlatım esnekliği beni daha çok sardı. Ama, tabii eğer kitabı okumamış olsaydım filmin içine muhtemelen bu kadar rahat giremezdim...

Film, romana büyük ölçüde sadık kalınarak senaryolaştırılmış. Sonuçta da, güçlü bir oyuncu kadrosuyla çekilmiş iyi bir film çıkmış ortaya. Film, tıpkı romanı okurken olduğu gibi, kaybolan berber Nuri'nin hikayesinden yola çıkarak "gerçeklik nedir?" sorusunu küçük çekiç darbeleriyle kafamıza kafamıza işliyor...

Ankara Mahpusu'nun notu: 7/10

0 yorum:

Yorum Gönder