Boğaziçi Lokantası

Mekanların sık sık el değiştirdiği ya da kapandığı bir şehir olan Ankara'nın köklü lokantalarından bir tanesi Boğaziçi Lokantası. Kuruluş tarihi 1956 ve bu tarihten beri aynı aile tarafından aynı şekilde işletiliyor.

Oldukça uzun bir aradan sonra yolumuz Ulus'a düşünce ve feci şekilde de aç olunca tabii aklıma hemen meşhur Boğaziçi Lokantası geldi. Yeğenbey Vergi Dairesi'nin hemen üstünde olan yerlerine adeta koşarak gidip, kendimizi yemeklerin önüne atıverdik.

Saat 16:00 gibi gittiğimiz için Ankara Tava ne yazik ki bitmişti. Bu durumda ben çoban kavurma ve pilav söyledim. Bugüne kadar çoban kavurmayı hep parça et ile yemiştim, ama Boğaziçi kemikli et ile yapıyormuş. Açıkçası, hangisi doğru bilemiyorum; ama yemeğin içinden çıkan et parçaları pek bir teditkardı, bu yüzden oldukça dikkatli yemek zorunda kaldım. Ki bu da yemek zevkimi azaltmadı diyemem.

Çoban kavurma biraz yağlı olmakla birlikte lezzetliydi. Pilavsa çok dikkat çekici bir özelliğe sahip olmamakla beraber, yavan da değildi.

Tatlı olarak, sütlaç söyledim. Yediğim en lezzetli sütlaçlaran biriydi! Zaten, kendimi o kadar kaptırdım ki sütlaca, bir de baktım fotoğrafını çekmeden yemeye başlamışım. Sağ tarafat gördüğünüz kenarından tırtıklanmış sütlacın ardında benim iştahım saklı kısacası! :-) Sütlacın şekeri de pirinci de tam ayarındaydı. Ama, eğer bol şekerli ve pirinçli sütlaç sevenlerdenseniz hoşlanmayabilirsiniz. Eğer yiyecek halim olsaydı ayva ve kabak tatlısı da söylemek isterdim, zira yan masalara gidip geldikçe gözüm kaldı açıkçası.

Arkadaşlar zeytinyağlıları çok beğendiler, ama ben tatamayacak kadar doymuştum. Artık onların yalancısıyım! :) Ama, Boğaziçi zeytinyağlıları ile ünlü bir mekan olduğundan bir sonraki sefer geldiğimde sadece onlara odaklanabilirim diye düşünüyorum...

Fiyatlar, yemeklerin kalitesine göre fena değil. Ancak yine de Boğaziçi, Ulus'taki en pahalı restorantlardan bir tanesi diyebilirim...

Sonuç olarak, Boğaziçi Lokantası, güzel ev yemekleri sunan bir restorant. Çankaya'da da bir şubesi açılmış, ancak orası Ulus'taki esas yerleri kadar iyi değil diyorlar. Ama sırf Boğaziçi'nde yemek için Ulus'a gelinir mi? Bence, hayır. Ama eğer Ulus civarındaysanız ve açsanız mutlaka öneririm!

Boğaziçi Lokantası
Denizciler Cad. No: 1/A Ulus Ankara - 312 311 8 832

Vedat Dalokay Cad. No: 59/7 GOP Ankara - 312 436 2 220

 Ankara Mahpusu'nun notu: 7/10

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Ulus'ta bulunan Boğaziçi resturantta Ankara Tavasını çok özüyorlardı, arkadaşımla gittik ve gideceğimize pişman olduk. Resmen pilav yedik diyebilirim. Bir-iki et parçası vardı pilavın altında ve 1 porsiyonu 16 tl ye mal oldu.(yanında salata veya ekstra hiçbir şey verilmiyor.) Kesinlikle tavsiye etmem. 3. sınıf bir esnaf lokantası. Gittiğimize değmedi.

Yorum Gönder