Samsung STAR GT S5233A Cep Telefonu

Sonunda oldu işte... Yıllardır her türlü kahrıma katlanan, bütün hor görmelerime dayanan canım telefonum artık daha fazla dayanamaz hale geldi.

Modelini bilmediğim, zamanında Londra'da paranın satın alabileceği en ucuz telefon olması nedeniyle aldığım Samsung marka telefonumun bir ayağı zaten uzun süredir çukurdaydı. İyice elden ayaktan düşmeden önce telefonu değiştirmek için şöyle bir cep telefonu piyasasına göz attım.

Aslında, cep telefonu benim için çok önemli bir cihaz değil. Bu yüzden, bir telefonda aradığım kriterler de son derece mütevazi:

- Arama yapayıp, aranayım, mesaj alıp atayım!
- Basit ama şık bir tasarımı olsun.
- Kullanışlı bir arayüzü olsun.
- Fiyat/performans olarak makul olsun. Bir cep telefonuna absürd paralar ödemek bana için hiç mantıklı gelmiyor.
- Pil ömrü beni yarı yolda bırakmayacak kadar iyi olsun.
- SAR (specific absorption rate) değeri mümkün mertebe düşük olsun.
- Bir de tam dokunmatik olsun :) İtiraf etmek gerekirse son dönemde giderek yaygınlaşan tam dokunmatik ekranlar gönlümü fethetmedi değil.

Araştırdım, sordum, soruşturdum... Nihayetinde, tüm bu özellikleri sunan telefonun Samsung Star olduğuna karar verdim. Tam dokunmatik ekran, radyo ve MP3 çalar, şık tasarım, hafiflik, fiyatının uygunluğu gibi artıları var.

Bu arada, aynı modelin üç ayrı versiyonu var. Benim aldığım standart modelde WiFi ve 3G yok. Açıkçası, benim açımdan cep telefonumda bu özelliklerin olması çok da umurumda olmadığından ve bu özellikler SAR değerini ciddi şekilde artırdığı için ben standart modelinde karar kıldım.

Sanırım Samsung Star'ın en önemli eksikliklerinin başında kamerasının pek iyi olmaması ile flashsız bir makine olması geliyor. Bir de Windows gibi bir işletim sistemi yok üzerinde. Standart Samsung yazılımı ile geliyor.

Her şeye karşın eğer 400 TL altında bir bütçe ile dokunmatik, şık ve sade bir telefon arıyorsanız Samsung Star 5233 iyi bir seçim olabilir. Ben yaklaşık 1 aydır kullanıyorum bu telefonu ve çok memnunum. Tam aradığım telefon diyebilirim...

Özellikleri
Pil: 13 saat konuşma/600 saat standby
Boyut: 104 x 53 x 11.9 mm
Ekran: 3" tam dokunmatik ekran
Kamera: 3 megapiksel
Bant: 4 bant (850/900/1800/1900)
Radyo: FM radyo
Java desteği: Var
SAR değeri: 0.43 W/kg (2G), 0.88 W/kg (3G)

Samsung Star S5233 Kullanım Kılavuzu
Samsung PC Yazılımı (New PC Studio versiyon 1.0)

Ankara Mahpusu
'nun notu: 8/10

2 yorum:

barisko dedi ki...

dokunmatik olası dısında yuksek cozunurlugu 8 gb ta kadar genısletılebılır hafızası, boyutuna gore hafif olmasi guzel bence

ama ileri kullanicilar icin vasat bi telefon

Ankara Mahpusu dedi ki...

Barisko, sana katılıyorum... Güzel bir telefon ama ileri düzey ya da bir telefondan çok fazla beklentisi olan kullanıcılar için vasat gelebilir.

Ben telefonu sadece konuşmak ve mesaj yazmak için kullandığımdan dolayı, bu fiyata muhteşem bir telefon benim için! :-)

Yorum Gönder