Meşhur İnegöl Köftecisi

Ankara'da Yenimahalle ve köfte denilince aklıma hiç tereddütsüz tek bir yer gelir, Meşhur İnegöl Köftecisi!

Yenimahalle'nin kalbi sayılabilecek 5. Durak'ta, eski adıyla Dedeler Parkı'nın karşısında yıllardır aynı yerde hizmet veren efsane bir köfteciden bahsediyorum.

Bildiğim kadarıyla 1960'lı yıllardan bu yana aynı yerde, aynı şekilde çalışan bir esnaf köftecisi. Ankara gibi mekanların pek sık kapandığı ya da isim değiştirdiği bir şehir için hatırı sayılır bir tarih bu bence.

Adı üzerinde İnegöl Köftesi yapan bir yer. Eh, ben de bir köfte delisi olduğum için Ankara'da köfte adına ne kadar yer varsa gitmek boynumun borcu oluyor. :-)

Buraya geldiğim zaman standart olarak 2 ya da 3 porsiyon köfte, yanında yeter miktar piyaz ve yoğurt/ayran siparişi veririm. Aslında, uzun süredir gitmiyordum Meşhur İnegöl Köftecisi'ne. Bu yüzden, direkt olarak 2 porsiyon siparişi vermek yerine öncelikle sadece 1 porsiyon dedim kendi kendime inanamayarak!

Köfte ve piyaz, her zaman ki suratsız garson amca tarafından getirildi. Bizde tuhaf bir adet var. Eğer düzgün yemek yapan bir esnaf lokantası iseniz garsonlar muhakkak suratsız olmak zorundadır! Be kardeşim, tamam takla atma servis yaparken; ama az bir şey gülümse bir "afiyet" olsun de. Neyse, ben ziyadesiyle alışkın olduğum için bu suratsızlığa aldırış etmedim. Ama yanımda götürdüğüm arkadaşlarım biraz rahatsız oldu.

Hemen köfteye daldım. Amanın o da ne! Yıllardır alışkın olduğum o lezzeti bulamamanın şaşkınlığını yaşadım. Yahu yılların Meşhur İnegöl Köftecisi de mi bozmuş köfteyi? Normalden daha yağlı ama buna rağmen yavan köfteler tabağımda kuzu kuzu bekliyordu...

Piyazının zaten oldum olası öyle ahım şahım bir yanı yoktu. Bu konuda standart devam ediyordu. :-)

Velhasıl, köfteyi az yiyince bari tatlı yiyelim dedik. Ee tabi İnegöl Köftesi'nin ardından Kemal Paşa Tatlısı söyledik. Açıkçası, tatlı oldukça başarısızdı. Ağır bir şerbet tadı hakimdi. Hazır-yapım olduğunu tahmin ettiğim Kemal Paşa olabildiğince sıradandı.

Yılların değişmez lezzeti Meşhur İnegöl Köftecisi mi bozulmuş, yoksa kötü bir güne mi denk geldim bilemiyorum. Yapma be Yenimahalle'nin köfteci amcası, bırakma bizi yarı yolda!

Meşhur İnegöl Köftecisi
Çarşı Caddesi Taşkın Sokak No:23
Yenimahalle Ankara

312 344 2 237

Ankara Mahpusu'nun notu: 6/10

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Sayın müşterimiz kesinlikle haklısınız kusurumuza bakmayın köftenin yağlı olması konusuna gelelim eti ET BALIK KURUMUNDAN alıyoruz ve oldukça yağlı geliyordu bir aralar ama onu da hallettik garsonlar uyarıldı tatlı şerbeti de düzeltildi ilginize teşekkür eder sizi ve sevdiklerinizi bekleriz

Ankara Mahpusu dedi ki...

Zaman ayırıp da bizleri bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim.

Meşhur İnegöl Köftecisi'ni eskiden olduğu gibi güzel köfteleriyle anmak isterim! :) İlk fırsatta uğrayacağım...

Yorum Gönder