Yedi Kocalı Hürmüz


Kurban Bayramı'nın son günü kuzenlerle buluşup ne yapsak derken kendimizi Cepa'da sinema kuyruğunda bulduk. Bu aralar pek güzel film olmadığından açıkçası film seçmek zor oldu. Sonunda oybirliğiyle 7 Kocalı Hürmüz'de karar kıldık...

Sadık Şendil deyince benim aklıma iki güzel tiyatro oyunu geliyor: 7 Kocalı Hürmüz ve Kanlı Nigar. Her iki oyun da oldukça neşeli eserler olsa da, bana hep kadın olarak bu toplumda yaşamanın ne denli zor olduğunu hissettiriyor...

7 Kocalı Hürmüz, bugüne kez pek çok tiyatroda sahnelendi. Ayrıca, bir kaç kez de beyaz perdeye uyarlandı. Zaten, bu filmlerden sonra Hürmüz ismi bence Ayten Gökçer ve Türkan Şoray ile anılıyor.

Ezel Akay'ın yönettiği 2009 yapımı 7 Kocalı Hürmüz'ün başrolünde ise Nurgül Yeşilçay var. Nurgül Yeşilçay'ın oyunculuğunu normalde severim; ama Hürmüz rolünde pek beğenmedim. Gözüm bir Ayten Gökçer ya da Türkan Şoray mı arada, yoksa Nurgül Yeşilçay mı filme ve rolüne ısınamamış bilmiyorum; ama bence o her zaman ki Nurgül yoktu beyaz perdede...


Oldukça usta isimlerin rol aldığı filmde, Haluk Bilginer performansı ile açık ara öndeydi. Gülse Birsel ise her zamanki zoraki oyunculuğu ile bu konuda herkesi geride bırakmayı başardı.

Filmin dekoru ve kostümü oldukça canlı renklerde ve karikatürize idi. Açıkçası, Ezel Akay'ın diğer filmlerinde de olan bu tadı ben sevemedim gitti. Tim Burton'ı anımsatıyor bana ve onu da pek sevmiyorum zaten. :-)

Film genel olarak bana biraz dağınık geldi. Bu bütçe ve oyuncu kadrosu ile daha sağlam bir film kotarılabilirmiş...

Filmin bana göre en iyi tarafı müzikleri oldu. İnsanı çoşturan, konuyla bütünleşmiş güzel parçalar var. 7 Kocalı Hürmüz'ün sound track'ini dinlemek gayet keyifli olabilir... Ama danslar için aynı şeyi söylemek zor....

Şahsen pek beğenmedim, ama seyirlik olarak izlenebilir...

Ankara Mahpusu'nun notu: 6/10

1 yorum:

Toplama Kampı dedi ki...

hadi hayirli olsun o zaman yeni tema ve blogspot :))))

Yorum Gönder